هواپیماهای ناتو حمله به خاک روسیه و بلاروس را تمرین می نمایند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک مقام بلندپایه نظامی بلاروس با اشاره به فرایند سریع تقویت و نوسازی زیرساختارهای نظامی ناتو در خاک کشورهای شرق اروپا، گفت: هواپیماهای راهبردی ناتو و آمریکا حملات هوایی به خاک روسیه و بلاروس را تمرین می نمایند.

هواپیماهای ناتو حمله به خاک روسیه و بلاروس را تمرین می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرلشکر ایگور کارول معاون اول رئیس ستادکل نیروهای مسلح بلاروس شب گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام نمود که به احتمال بسیار قوی، خلبانان هواپیماهای راهبردی ناتو در جریان پروازهای نمایشی خود، گزینه حمله به خاک روسیه و بلاروس را تمرین می نمایند.

این مقام نظامی بلندپایه گفت: متأسفانه پروازهای نمایشی بمب افکن های راهبردی کشورهای عضو ناتو، به خصوص آمریکا، به مراتب بیشتر از گذشته شده و چنین پروازهایی تنها طی امسال 9 بار صورت گرفته است. و با اطمینان بسیار بالایی می توان گفت که در جریان این پروازها گزینه های مختلف برای حملاتی به خاک روسیه و بلاروس تمرین می گردد.

به گفته وی، وزارت دفاع بلاروس هر هفته بیش از 30 پرواز هواپیماهای مختلف کشورهای ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور را ثبت می نماید. سرلشکر کارول گفت: این پروازها در آستانه عظیمداشت جنگ عظیم میهنی (انتها جنگ جهانی دوم) افزایش یافته بود. البته سیستم های دفاع ضد هوایی ما قدرت مقابله با هر نوع تهدیدی را دارد، برای اینکه هر نوع تجاوز نظامی با حمله هوایی گسترده شروع می گردد. ولی نیروهای مسلح بلاروس به همراه شرکای روسی خود آماده مقابله با هر نوع تهدیدی از جانب ناتو هستند.

این مقام ستادکل نیروهای مسلح بلاروس همچنین یادآور شد که زیرساختارهای نظامی کشورهای عضو ناتو در حال نزدیک تر شدن به مرزهای این کشور هستند. به گفته وی، طی چهار سال گذشته این ساختارها در کشورهای همجوار بلاروس بطور قابل توجهی تقویت شده و دائماً تأسیسات نظامی جدیدی ساخته می گردد.

کارول اضافه کرد: ناتو تنها در خاک لهستان 5 فرودگاه نظامی را مدرنیزه سازی نموده است و این طرح در لهستان و جمهوری های حوزه دریای بالتیک (استونی، لتونی و لیتوانی) ادامه دارد. در این فرودگاه ها انواع مختلف هواپیماهای نظامی می توانند فرود آیند و در حال حاضر نیز بیش از 200 هواپیمای کشورهای غربی در آنها مستقر هستند. بنادر و پایگاه های نظامی-دریایی ناتو نیز در شرق اروپا در حال تقویت هستند.

به عقیده او، تمامی این اقدامات با این هدف صورت می گیرد تا کار انتقال نیروهای نظامی آمریکایی به کشورهای اروپایی در صورت احتیاج با سرعت بسیار بالایی انجام گیرد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57647

به "هواپیماهای ناتو حمله به خاک روسیه و بلاروس را تمرین می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیماهای ناتو حمله به خاک روسیه و بلاروس را تمرین می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید