اتریش برای اولین بار ائتلاف محافظه کاران و سبزها را تشکیل می دهد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، روسای احزاب سبز و محافظه کار اتریش اعلام کردند که مذاکرات ائتلافی آن ها در آستانه نهایی شدن واقع شده است و به زودی برای اولین بار در تاریخچه اتریش دولت ائتلافی سبزها با حزب خلق محافظه کار تشکیل می گردد.

اتریش برای اولین بار ائتلاف محافظه کاران و سبزها را تشکیل می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی زوددویچه سایتونگ، حزب محافظه کار خلق اتریش (ÖVP) و حزب سبز این کشور بالاخره توانستند در مذاکرات ائتلافی به موفقیت دست یابند.

سباستین کورس، رئیس حزب خلق اتریش و ورنر کوگلر، رئیس حزب سبز این کشور صبح یکشنبه اعلام کردند که مذاکرات ائتلافی تا اواسط هفته جاری به موفقیت رسیده و نهایی می گردد.

ائتلاف حزب سبز و حزب خلق اتریش اولین نوع این ائتلاف در تاریخچه این کشور است. حزب سبز اتریش اولین بار است که در تشکیل یک دولت مشارکت می نماید.

این دو حزب اکثریت را در مجلس اتریش در اختیار دارند و از انتخابات 29 سپتامبر حزب خلق 71 کرسی و حزب سبز اتریش 26 کرسی از 183 کرسی مجلس را در اختیار گرفته اند.

پیش بینی می گردد که در روز پنج شنبه رسما اعلام توافق این دو حزب علنی گردد. منوط به تایید کنگره حزب سبز که پیش بینی می گردد انجام گردد دولت جدید فدرال اتریش در 7 ژانویه (17 دی ماه) سوگند یاد خواهد نمود. به این ترتیب حدود هفت ماه بعد از فروپاشی دولت ائتلافی قبلی و تشکیل یک دولت موقت در اتریش این کشور بار دیگر یک دولت منتخب خواهد داشت.

حزب خلق و حزب سبز اتریش دو حزب پیروز در انتخابات مجلسی اواخر سپتامبر در این کشور بودند. کورس پیش از این دولت ائتلافی متشکل از حزب مردم و حزب آزادی اتریش را رهبری می کرد. اما به دلیل فروپاشی این ائتلاف به دلیل رسوایی های به بار آمده در حزب آزادی اتریش انتخابات زودهنگام در این کشور برگزار گردید .

دولت ائتلافی قبلی اتریش متشکل از حزب راست پوپولیستی آزادی و حزب خلق اتریش در بهار گذشته بعد از اینکه تنها یک سال و نیم از روی کار آمدن آن می گذشت به دلیل رسوایی رئیس حزب آزادی اتریش از هم فرو پاشید.

هاینتس کریستین اشتراخه، معاون صدر اعظم وقت اتریش از حزب آزادی، در پی انتشار یک فیلم ویدئویی و رسوایی بر سر دریافت یاری های اقتصادی غیرقانونی برای حزب متبوعش، استعفا کرد. اشتراخه همچنین از سمت رهبری حزب راست گرای افراطی آزادی اتریش نیز استعفا داد .

این ویدئو مربوط به ماه جولای سال 2017 میلادی و قبل از برگزاری انتخابات مجلسی همان سال اتریش بوده است. این انتخابات در نهایت به روی کار آمدن دولت ائتلافی متشکل از حزب آزادی و حزب خلق اتریش در وین انجامید. انتشار این ویدئو به استعفای این سیاستمدار و صدر اعظم وقت اتریش و اعلام برگزاری انتخابات پیش از موعد منجر شد.

تشکیل یک دولت با حزب سبز همچنین برای سباستین کورس، صدر اعظم جدید و قدیمی این کشور به مفهوم آغازی جدید است.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19851

به "اتریش برای اولین بار ائتلاف محافظه کاران و سبزها را تشکیل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش برای اولین بار ائتلاف محافظه کاران و سبزها را تشکیل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید