ارتباط باور نکردنی مصرف غذای سرخ کردنی با مرگ زودرس در خانم ها

به گزارش مجله یک کامپیوتر، محققان در مطالعه ای دریافتند که مصرف غذا های سرخ شده در زنان، خطر مرگ و میر را افزایش می دهد.

ارتباط باور نکردنی مصرف غذای سرخ کردنی با مرگ زودرس در خانم ها

به گزارش خبرنگار ، مطالعه جدید نشان می دهد زنان بالای 50 سال که مرتب غذا های سرخ شده مصرف می نمایند خطر مرگ در آن ها افزایش پیدا می نماید.

شواهد در این مطالعه نشان می داد که مصرف غذا های سرخ شده می تواند سلامت قلبی و عروقی را تحت تاثیر قرار دهد و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

محققان دانشگاه آیووا در آیووا سیتی در تحقیقی جدید درباره زنان بالای 50 سال از ایالات متحده دریافته اند که مصرف بیش از حد غذا های سرخ شده می تواند خطر مرگ را افزایش دهد.

در این مطالعه محققان داده های سلامتی 106 هزار و 966 زن 50 تا 79 ساله در فاصله سال های 1993 تا 1998 را که به اطلاعات تکمیلی آن ها تا سال 2017 دسترسی داشتند، مورد آنالیز قرار دادند، در طی این مطالعه 31 هزار و 588 نفر فوت کردند که از میان فوتی ها 9320 نفر به علت مسائل قلبی و 8358 نفر بر اثر سرطان و 13 هزار و 880 نفر بر اثر عوامل دیگر جان خود را از دست داده بودند.

مرغ و ماهی سرخ شده عمرتان را کم می نماید

شرکت نمایندگان پرسش نامه های مربوط به عادات رژیم غذایی خود را پر کردند و موادغذایی سرخ شده به سه دسته مرغ سرخ شده، (ماهی سرخ شده، ساندویچ ماهی و میگو و صدف سرخ شده) و دیگر غذا های سرخ شده از قبیل: سیب زمینی سرخ نموده و چیپس تقسیم بندی شدند.

تحقیقات تأیید کرد که بین خوردن غذا های سرخ شده به صورت منظم و افزایش خطر مرگ بر اثر بیماری های قلبی ارتباط وجود دارد البته شیوه زندگی، کیفیت غذا، درآمد و سطح تحصیلات نیز در مرگ و میر تاثیرگذار است.

بر اساس این مطالعه شرکت نمایندگان که حداقل یک خوراک غذای سرخ شده را در روز می خورند، 8 درصد خطر مرگ در آن ها افزایش پیدا می نماید و مصرف حداقل یک تکه مرغ سرخ شده در روز 12 درصد و مصرف یک بار ماهی یا صدف سرخ شده در روز 13 درصد خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

منبع: medical newstoday

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4082

به "ارتباط باور نکردنی مصرف غذای سرخ کردنی با مرگ زودرس در خانم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط باور نکردنی مصرف غذای سرخ کردنی با مرگ زودرس در خانم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید