اتلاف سرمایه های ملی مهم ترین عارضه توزیع کوپن

به گزارش مجله یک کامپیوتر، استاد سابق اقتصاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه یکی از عوارض بسیار بد اجرای سیاست کوپن، تقویت احساس ناامنی و متفاوت بودن در بین مردم است، گفت: به طور قطع یکی از مهم ترین عوارض ناخواسته کوپن حتی از نوع الکترونیک آن، اتلاف سرمایه های ملی است.

اتلاف سرمایه های ملی مهم ترین عارضه توزیع کوپن

عبدالحسین ساسان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در خصوص اجرای سیاست توزیع کوپن در کشور، اظهار کرد: سبک زندگی اقتصاد ایران بیماری آفرین است و متاسفانه دولتمردان هیچ گاه به بهداشت اقتصاد کشور توجه ننموده اند بنابراین طی چند دهه اخیر وقتی اقتصاد کشور بیمار شد تنها به دنبال درمان آن هم به شیوه های مختلف و موقت بودیم.

وی با تاکید بر اینکه بهداشت اقتصادی به معنای ایجاد وابستگی و دوستی متقابل با همسایگان کشور است، توضیح داد: باید تضادهای خود را با قدرت های جهان به منابع مشترک تبدیل کنیم و اگر تمام دعاوی ما برحق باشد باید هزینه هایی همچون حذف طبقه متوسط، بازگشت سیاست کوپنی و ... را که عواقب آن کوتاه مدت نیست را بپذیریم.

استاد سابق اقتصاد دانشگاه اصفهان در خصوص نگرانی کارشناسان اقتصادی از بازگشت سیاست توزیع کوپن، اظهار کرد: به طورقطع هر دارویی که پزشک تجویز می نماید دارای عوارض جانبی و ناخواسته ای است که پزشک به بیمار گوشزد می نماید، بنابراین داروهای بیماری اقتصادی بدون عارضه نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کوپن، دارویی با عوارض وحشتناکی است و احتمال بازگشت این سیاست به دلیل شرایط اقتصادی موجود وجود دارد، توضیح داد: به طور قطع یکی از مهم ترین عوارض ناخواسته کوپن حتی از نوع الکترونیک آن، اتلاف سرمایه های ملی است و زمانی که سیستم کوپنی پیاده گردد همانند یارانه نقدی، تمام مردم حتی اگر به آن احتیاج نداشته باشند، استفاده آن را حق خود می دانند.

ساسان با بیان اینکه یکی از عوارض بسیار بد اجرای سیاست کوپن، تقویت احساس ناامنی و متفاوت بودن در بین مردم است، اظهار کرد: بسیاری از جوانان امروز و نیروهای مولد محتمل است که این سبک زندگی را قبول نداشته باشند در این شرایط فرار مغزها و سرمایه ها رخ می دهد این در حالی است که در جهان برای مغزها فرش قرمز پهن نموده اند.

وی با اعتقاد بر اینکه در مجموع اجرای سیاست کوپن در کشور توصیه نمی گردد، اما اگر پزشک تشخیص دهد همانند آنتی بیوتیکی است که به مرور زمان همه به آن مقاوم می شوند، اضافه کرد: نگاهی که امروز به پیاده سازی سیاست کوپن در کشور می گردد همانند بیمار در حال مرگ است که دولت ها و اقتصادهای بیمار، کوپن را تجویز می نمایند که عوارض زیادی دارد، اما ناچار به استفاده آن هستیم.

استاد سابق اقتصاد دانشگاه اصفهان توضیح داد: اجرای سیاست توزیع کوپن همانند پرداخت نقدی یارانه ها حتی به صورت الکترونیک شکاف های اقتصاد ایران را بیشتر می نماید و اقتصاد ایران را روز به روز بیمار و به مرگ نزدیک می نماید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1333

به "اتلاف سرمایه های ملی مهم ترین عارضه توزیع کوپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتلاف سرمایه های ملی مهم ترین عارضه توزیع کوپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید