11 مورد آتش سوزی در مراتع استان زنجان اتفاق افتاده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خلیل آقاجان لو در مصاحبه با خبرنگاران به وقوع آتش سوزی در مراتع استان زنجان اشاره نمود و اضافه نمود: طی5 ماهه امسال 11 مورد آتش سوزی در مراتع استان زنجان اتفاق افتاده است.

11 مورد آتش سوزی در مراتع استان زنجان اتفاق افتاده است

وی اظهار کرد: متاسفانه طی این بازه زمانی بیش از 31 هکتار از منابع طبیعی استان زنجان طعمه آتش گردیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: خوشبختانه در استان زنجان در اصلاح و احیا مراتع فعالیت های خوبی انجام گردیده است.

آقاجان لو تأکید کرد: متأسفانه 90 درصد از آتش سوزی ها در مراتع به علت سهل انگاری است و عامل انسانی دخالت مستقیم در این زمینه داشته و در استان زنجان علت بیشتر آتش سوزی مراتع عامل انسانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: همکاری و مشارکت مردم باید در حفاظت از منابع طبیعی تقویت گردد و در این راستا توجه به این مهم مانع از تخریب جنگل ها می گردد.

وی گفت: هر هکتار جنگل تأمین نماینده اکسیژن 2.5 نفر است و با آتش سوزی 50 هکتار جنگل اکسیژن 75 نفر از بین می رود و به شهروندان توصیه می گردد با توجه به گرم بودن هوا از روشن کردن آتش در مراتع خودداری نمایند و نسبت به حراست از منابع طبیعی کوشش نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 872

به "11 مورد آتش سوزی در مراتع استان زنجان اتفاق افتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 مورد آتش سوزی در مراتع استان زنجان اتفاق افتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید