گزارش خبرنگاران، شریک بی اعتماد؛ لقبی که ژاپن به کره جنوبی داد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تنش بین دو متحد آمریکا در شرق آسیا روز به روز رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرد و هر دو طرف سعی در معرفی یکدیگر به عنوان مقصر اصلی اوضاع کنونی دارند.

گزارش خبرنگاران، شریک بی اعتماد؛ لقبی که ژاپن به کره جنوبی داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اولین جرقه این تنش پس از آن شکل گرفت که دادگاه عالی کره جنوبی حکمی مبنی بر لزوم پرداخت غرامت از سوی دو شرکت ژاپنی به کره ای ها به دلیل کار اجباری در سالهای 1919 تا 1945 صادر کرد. از همان ابتدا قابل حدس بود که ژاپنی ها نیز بیکار نخواهند نشست و دست به اقدام متقابل خواهند زد. نخست وزیر ژاپن نیز با قدرت اعلام نمود که از شرکتهای نیپون استیل و سومیتون در برابر دادگاه های کره جنوبی حمایت خواهد نمود.

دولت ژاپن 10 تیر اعلام نمود که محدودیتهای بیشتری را بر صادرات مواد فراوریی نیمه رسانا، صفحه های نمایش LED ارگانیک و سایر محصولات با فناوری بالا به کره جنوبی اعمال خواهد نمود. اقدامی که بسیاری معتقد بودند می تواند باعث وقفه در زنجیره فراوری محصولات در آسیا گردد. وزارت تجارت ژاپن این تصمیم را واکنش به ایجاد یک وضعیت نامناسب خواند.

هرچند این اقدام با انتقاد شدید سئول روبرو شد اما تا کنون ژاپن حاضر به عقب نشینی از سیاست خود نشده و با اعلام اینکه این تصمیمات در راستای قوانین سازمان تجارت دنیای است گفته این اقدام برای تضمین امنیت ملی لازم است. به گفته دولت ژاپن شرکت ها اقلام حساس معینی را بدون مدیریت کافی به کره جنوبی صادر نموده اند. به گفته توکیو موارد مورد نظر را می توان برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار داد.

تیتسو سایتو، یکی از مقامات ارشد حزب کومیتو ژاپن نیز در جریان یک بحث مشابه گفت که اتفاقات نامناسبی شامل مواردی که امنیت ملی ژاپن را تحت تأثیر قرار می دهند و مواردی که در نهایت باعث استفاده از صادرات ژاپنی در فراوریات تسلیحاتی در خارج از کشور (کره شمالی) است، مشاهده شده است.

رئیس جمهوری کره جنوبی 17 تیر گفت از دولت ژاپن خواهد خواست تا این محدودیت های شدید وضع شده بر صادرات خود به کره جنوبی را بردارد و در گفت و گوهای صادقانه شرکت کند.

او همچنین هشدار داد که اگر این اقدام ژاپن بر شرکت های کره جنوبی تاثیر منفی بگذارد، سئول چاره ای نخواهد داشت جز این که به آن پاسخ دهد

پس از آنکه ژاپن از موضع خود عقب نشینی نکرد رئیس جمهوری کره جنوبی بر شدت نقدها خود به طرف مقابل اضافه نمود و با بیان اینکه این اقدام ژاپن تبعاتی بر فراوریات لوازم الکترونیک در سراسر دنیا خواهد داشت گفت: گفت: اقدام دولت ژاپن برای صدمه به اقتصاد ما با مقاصد سیاسی و ارتباط این موضوع به تحریم ها علیه کره شمالی بدون در دست داشتن هیچ مدرکی مسلما برای دوستی و همکاری امنیتی بین دو کشور ایده آل نیست.

امروز نیز رئیس جمهوری کره جنوبی در شدیدترین نقدها خود از ژاپن گفت که ممنوعیت صادارت محصولات با فن آوری بالا باعث آسیب به همکاری های مالی شده و حتی می تواند بیش از کره شمالی به خود ژاپن آسیب برساند. مون این اظهارات را پس از تبادل نظر با صاحبان کسب و کارهای کوچک کره جنوبی عنوان نمود که خواهان تحریم کالاهای مصرفی ژاپنی بودند. هزاران شهروند کره جنوبی نیز با امضاء عریضه ای چنین درخواستی به دولت ارائه داده اند.

هرچند در ظاهر طرفین قصد عقب نشینی از مواضع خود را ندارند و هرچند طرفین یکدیگر را به بی اعتماد متهم می نمایند اما باتوجه به مهم بودن ماهیت مالی این تصمیم، بعید نیست در آینده توکیو و سئول برای حل این مسئله چراغ سبز نشان دهند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9957

به "گزارش خبرنگاران، شریک بی اعتماد؛ لقبی که ژاپن به کره جنوبی داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش خبرنگاران، شریک بی اعتماد؛ لقبی که ژاپن به کره جنوبی داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید