کاهش دوباره پیش بینی تقاضا برای نفت اوپک

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود، برآوردش از تقاضا برای نفت این گروه در سال 2019 را پایین آورد اما دورنمای سال 2020 را تغییر نداد.

کاهش دوباره پیش بینی تقاضا برای نفت اوپک

به گزارش خبرنگاران، این گروه صادرکننده نفت در گزارش بازار نفت سپتامبر خود گفت تقاضای جهانی برای نفت خام اوپک در سال 2019 به 30.61 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که 80 هزار بشکه در روز کمتر از پیش بینی قبلی است.

اوپک گفت اکنون انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت به میزان 1.02 میلیون بشکه در روز رشد کند که 80 هزار بشکه در روز کمتر از پیش بینی ماه گذشته این گروه است. اوپک در دلایل این تجدیدنظر به کندی اقتصادی در آمریکا و منطقه یورو، رشد کمتر از حد انتظار در هند، افزایش صدور بدهی دولتی در آرژانتین و تداوم اختلافات تجاری آمریکا و چین اشاره کرد.

اما اوپک برآوردش از تقاضا برای نفت خود در سال 2020 را تغییر چندانی نداد و با وجود پیش بینی رشد کمتر تولید شیل آمریکا، 29.40 میلیون بشکه در روز گفت. با این حال اوپک پیش بینی خود از تقاضا برای نفت خود در سه ماهه دوم سال میلادی آینده را به میزان 390 هزار بشکه در روز کاهش داد و 29 میلیون بشکه در روز برآورد کرد.

طبق پیش بینی اوپک، تقاضای جهان برای نفت خام در سال 2020 به میزان 1.08 میلیون بشکه در روز رشد می کند که 60 هزار بشکه در روز کمتر از برآورد قبلی این گروه است.

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک به ریاست عربستان سعودی و روسیه روز پنجشنبه در ابوظبی با هدف بررسی شرایط بازار و ارزیابی نرخ پایبندی به سهمیه های کاهش تولید دیدار خواهند کرد. نشست رسمی اوپک و غیراوپک روزهای پنجم و ششم دسامبر در وین برگزار می شود.

کندی رشد نفت شیل آمریکا

طبق اطلاعات منابع ثانویه، اوپک در اوت 29.74 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که 136 هزار بشکه در روز در مقایسه با ژوییه افزایش داشت. تولید نفت خام در عربستان سعودی، نیجریه، عراق و امارات متحده عربی افزایش و در ونزوئلا، ایران، لیبی، کویت و الجزایر کاهش داشت.

بر اساس گزارش پلاتس، اوپک، روسیه و 9 تولیدکننده دیگر غیراوپک در ژوییه توافق کردند پیمان محدودیت عرضه 1.2 میلیون بشکه در روز را تا سه ماهه اول سال 2020 تمدید کنند.

اوپک در برآوردش از رشد عرضه نفت خارج از این گروه تجدیدنظر کرد و اکنون انتظار دارد عرضه نفت غیراوپک در سال 2020 به میزان 136 هزار بشکه در روز رشد کند و به 2.25 میلیون بشکه در روز برسد که منعکس کننده بازبینی عرضه نفت آمریکا است که اکنون پیش بینی می شود 1.54 میلیون بشکه در روز رشد کند. اوپک همچنین برآورد خود از رشد عرضه غیراوپک در سال 2019 را به میزان 10 هزار بشکه در روز کاهش داد و 1.99 میلیون بشکه در روز برآورد کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13275

به "کاهش دوباره پیش بینی تقاضا برای نفت اوپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دوباره پیش بینی تقاضا برای نفت اوپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید