کاروان سلامت به مناطق محروم لرستان اعزام شد، برگزاری مانور درمانی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، صارم رضایی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام کاروان های سلامت جمعیت هلال احمر به روستاها تحت عنوان چهل سال، چهل خدمت، چهل روستا گفت: اعزام این کاروان ها به شهرستان های بروجرد و الشتر در دهه مبارک فجر صورت گرفت.

کاروان سلامت به مناطق محروم لرستان اعزام شد، برگزاری مانور درمانی

وی گفت: در شهرستان بروجرد این کاروان ها شامل پزشک عمومی، ماما، مربی امداد و ... بود که تست قند و خون، توزیع 80 بسته بهداشتی، توزیع دارو به مبلغ یک و نیم میلیون تومان در بین 80 خانوار، توزیع بسته آموزشی امدادی و دیگر خدمات را ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان خاطر نشان کرد: در شهرستان الشتر نیز یک پزشک عمومی، یک ماما، یک پزشک انتقال بیماری دام به انسان در کاروان سلامت حضور داشتند و برگزاری کلاس احکام توسط یک روحانی، معاینه و تحویل دارو، توزیع 100 بسته بهداشتی بین 100 خانوار از اقدامات انجام شده بوده است.

رضایی همچنین از برگزاری مانوردرمانی تیم BHCU معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر لرستان در مناطق محروم اطلاع داد و گفت: این تیم متشکل از پزشک، ماما، پرستار، کارشناس روانشناسی، کارشناس بهداشت، کارشناس تغذیه، تکنسین دارویی و... در منطقه محروم ایتیوند جنوبی از توابع شهرستان نورآباد مستقر و به ارائه خدمات بهداشتی درمانی پرداخت.

وی توضیح داد: این مانور با همکاری تیم بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر شهرستان نورآباد و با هدف پایش و حفظ آمادگی تیم های عملیاتی و شناختن نقاط قوت و ضعف واحدها و همچنین ارائه خدمات به هم استانی هایی که بواسطه بعد مسافت به خدمات بهداشتی درمانی دسترسی ندارند اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان اضافه نمود: در طی این مانور تعداد 240 نفر از خدمات ویزیت و داروی رایگان، تعداد 175 نفراز خدمات مامایی، تعداد 85 نفر از خدمات مشاوره روانشناسی با موضوع راهکارهای مقابله با استرس بهره مند شدند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4398

به "کاروان سلامت به مناطق محروم لرستان اعزام شد، برگزاری مانور درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروان سلامت به مناطق محروم لرستان اعزام شد، برگزاری مانور درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید