چگونگی مطالعه در وقت به جامانده تا کنکور 99

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کنکور 99 حدود 3 ماه دیگر برگزار می گردد، داوطلبان در وقت به جامانده برای مطالعه باید به نکاتی توجه نمایند.

چگونگی مطالعه در وقت به جامانده تا کنکور 99

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، براساس اعلام مسئولان سازمان سنجش و معین تاریخ امتحانات پایه دوازدهم، احتمالاً کنکور 99 در هفته پایانی تیرماه برگزار خواهد با در نظر دریافت این مهلت اضافه شده احتمالی، داوطلبان حدود 3 ماه تا کنکور وقت دارند.

بسیاری از کارشناسان آموزشی معتقدند که هر چه به زمان کنکور نزدیک می شویم داوطلبان باید وقت بیشتری را به مرور نکات گردآوری شده اختصاص دهند. اکنون هم که به زمان برگزاری کنکور نزدیک می شویم داوطلبان می توانند چند راهبرد را برای دریافت نتیجه بهتر در نظر گیرند.

در ابتدا به داوطلبان پیشنهاد می گردد که یک بار دیگر منابع آزمون را مورد مطالعه قرار دهند و دروس عمومی و اختصاصی با ضرایب بالاتر را معین نمایند. وقتی این دروس در هر گروه معین شد می توان در کنار یادگیری جدید مرور این دروس در اولویت قرار داد. البته پیشنهاد دیگر این است که داوطلبانی که از برنامه عقب هستند بیشتر تمرکز خود را به این دروس اختصاص دهند.

آن گونه که آنالیز های آماری کنکوری سال های گذشته نشان می دهد بسیاری از داوطلبان در دروس زیادی نمره صفر و حتی منفی کسب می نمایند، به نظر می رسد آن نتایج به تصمیم های این روزها بستگی زیادی دارد. به صورت میانگین حتی داوطلبان در تعداد زیادی از سؤالات درصدهای کمتر از 20 درصد کسب می نمایند.

کنکور یک ماراتن است و هر که نمرات بهتری کسب کند قطعاً موفقیت با او همراه تر خواهد بود. شناسایی سرفصل های مهم در مهلت به جامانده برای داوطلبان بسیار راهگشاست. در بعضی از دروس تمرکز بر روی تعداد انگشت شماری از سرفصل های می تواند درصدهای بالای 20 را برای داوطلبان به ارمغان آورد.

همچنین آنالیز نمرات کسب شده داوطلبان در سالهای گذشته نشان می دهند با اینکه داوطلبان کنکوری این سالها از امکانات مناسبی برای فراگیری درس زبان انگلیسی برخوردارند اما نمی توانند نمرات خوبی از این درس کسب نمایند. مطالعه هدفمند زبان انگلیسی شامل لغات، دستور زبان و درک مطلب می تواند باعث ارتقای رتبه داوطلبان تا حد زیادی گردد.

این شرایط در درس ادبیات فارسی هم بسیار مشاهده می گردد داوطلبان اگر نمی توانند بر همه سرفصل های این درس تمرکز نمایند با شناسایی درست منابع و مطالعه آن ها می توانند نمرات بهتری کسب نمایند چراکه این گونه حداقل مطمئن هستند که از عهده پاسخ به چند سؤال برخواهند آمد.

4040/

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30507

به "چگونگی مطالعه در وقت به جامانده تا کنکور 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی مطالعه در وقت به جامانده تا کنکور 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید