چرخ برسی می نماید: نقش ماهواره ها در زندگی بشر در هفته جهانی فضا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، چهل ودومین قسمت فصل هفتم چرخ ساعت 19 امروز، سه شنبه 15 مهر، به مناسبت هفته جهانی فضا، با آنالیز نقش ماهواره های فضایی در زندگی ما روی آنتن شبکه چهار می رود.

چرخ برسی می نماید: نقش ماهواره ها در زندگی بشر در هفته جهانی فضا

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، در این قسمت چرخ، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه با دکتر امید شکوفا، عضو هیات علمی پژوهشگاه فضایی ایران درباره یک سوال مهم تبادل نظر می نماید؛ ماهواره ها چطور زندگی بشر را بهتر می نمایند؟

در بخش دیگری از چرخ سجاد غضنفری نیا، کارشناس فضایی و علی خورشیدی، روزنامه نگار فناوری درباره ماهواره های مکعبی و ویژگی ها و کاربرد های آن ها تبادل نظر می نمایند. این تبادل نظر ها به مناسبت هفته دنیای فضا هر سال روز های 4 تا 10 اکتبر (13 تا 19 مهرماه) که به این عنوان نام گرفته، برگزار می گردد. هدف از این کار، ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان ها روی زمین است. سال جاری هفته دنیای فضا با شعار ماهواره ها زندگی را بهتر می نمایند برگزار می گردد که این موضوع نشان دهنده اهمیت فناوری فضایی در بهبود کیفیت زندگی روی کره زمین است. ماهواره ها زمینه ساز تحول در ارتباطات، ماهواره ها زیربنای توسعه آموزش و سلامت، ماهواره ها و بهبود مدیریت مخاطرات طبیعی و محیط زیست، توسعه کشاورزی نوین با ماهواره ها، ماهواره ها و مدیریت هوشمند شهری، فناوری فضایی، ماهواره ها و شناخت دنیا هستی و خدمات نوین ناوبری و موقعیت یابی با ماهواره ها، شعار های هفته دنیای فضای سال جاری هستند.

فصل هفتم مجله تصویری چرخ مهم ترین رویداد های علم و فناوری و مسائل روزمره زندگی با نگاهی تخصصی و به زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان آنالیز و واکاوی می نماید.

چرخ چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به صورت زنده و به مدت 45 دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می گردد. مجری چرخ حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه نمایندگی چرخ را بر عهده دارند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41761

به "چرخ برسی می نماید: نقش ماهواره ها در زندگی بشر در هفته جهانی فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخ برسی می نماید: نقش ماهواره ها در زندگی بشر در هفته جهانی فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید