پیگیری فرایند اجرای توافقات دو کشور و تسریع در عملیاتی شدن پروژه های مشترک ایران و آذربایجان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا)- رئیس دفتر رئیس جمهور با پیگیری فرایند پیشرفت اجرای توافقات ایران و آذربایجان بر تسریع در عملیاتی شدن پروژه های مشترک همکاری دو کشور از جمله سد خدا آفرین، قزل قلعه سی و پل آستراچای ، تاکید نمود.

پیگیری فرایند اجرای توافقات دو کشور و تسریع در عملیاتی شدن پروژه های مشترک ایران و آذربایجان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی عصر سه شنبه در تماس تلفنی با شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر آذربایجان ضرورت تقویت همکاری های دو کشور همسایه در زمینه های مالی و تجاری و مبادله کالا با تقویت و توسعه بازارچه های مشترک مرزی را مورد تاکید قرار داد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در این گفت و گوی تلفنی همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مسائل مالی و اجتماعی ناشی از آن بر کشورها از جمله ایران و آذربایجان، موفقیت ایران در مقابله با این بیماری از جمله ساخت تجهیزات مورد احتیاج و همچنین فرایند فراوری واکسن را مورد تاکید قرار داد و برای انتقال دانش و تجربیات در این زمینه به کشور دوست، آذربایجان اعلام آمادگی کرد.

معاون نخست وزیر آذربایجان نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور، گفت: اراده باکو بر توسعه و تعمیق روابط با تهران در همه زمینه ها است و اجرایی و عملیاتی شدن توافقات می تواند به تقویت مناسبات دو کشور یاری کند.

شاهین مصطفی اف، اضافه کرد: با اقدامات و کوشش های صورت گرفته و تسهیلات در نظر گرفته شده برای همکاری های دو کشور در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کالا، شاهد تقویت همکاری های دو کشور دراین زمینه هستیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59142

به "پیگیری فرایند اجرای توافقات دو کشور و تسریع در عملیاتی شدن پروژه های مشترک ایران و آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری فرایند اجرای توافقات دو کشور و تسریع در عملیاتی شدن پروژه های مشترک ایران و آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید