پیشرفت کشور تنها به وسیله علم امکان پذیر است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رایزن علمی ایران در اروپا گفت: کشور ایران باید به نقطه ای دست یابد که دولت و سیاست گذاران آن اهمیت علم را به درستی درک نمایند و بدانند که پیشرفت کشور در همه زمینه ها تنها به وسیله علم امکان پذیراست.

پیشرفت کشور تنها به وسیله علم امکان پذیر است

قادر قربانی رایزن علمی ایران در اروپا در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره ارتباط ایران با اروپا در زمینه انتقال فناوری گفت: ایران در حوزه نانو تکنولوژی می تواند داده هایی را ارائه دهد که کشور های دیگر نیازمند استفاده از آن باشند.

قربانی ادامه داد: کشور ایران اگر در بعضی از رشته ها به عنوان مثال مهندسی، تخصصی تر حرکت کند، می تواند به انتقال علم به اروپا نیز بپردازد.

رایزن علمی ایران در اروپا با بیان اینکه کشور ایران در حوزه فناوری هنوز در شروع راه است؛ اظهار کرد: شاید با سرعت رو به رشد حرکت نموده باشیم، اما از آنجایی که میبایست آینده دور را در نظر بگیریم و خود را با کشور های پیروز در این حوزه مقایسه کنیم درمیابیم که هنوز جای کار بسیار زیادی در این حوزه برای ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه تجهیزاتی که پژوهشگاه ها و دانشگاه های اروپایی دارند با امکانات دانشگاه های ایرانی قابل مقایسه نیست؛ اعلام کرد: کشور ایران باید به نقطه ای دست یابد که دولت و سیاست گذاران آن اهمیت علم را به درستی درک نمایند و بدانند که پیشرفت کشور در همه زمینه ها تنها به وسیله علم امکان پذیراست.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16042

به "پیشرفت کشور تنها به وسیله علم امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت کشور تنها به وسیله علم امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید