پوتین: روسیه یک نیروگاه هسته ای در بولیوی می سازد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور روسیه از کوشش مسکو برای راه اندازی یک نیروگاه هسته ای در بولیوی اطلاع داد و تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا را غیرقابل قبول خواند.

پوتین: روسیه یک نیروگاه هسته ای در بولیوی می سازد

به گزارش مانیتورینگ گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی تأکید کرد، مسکو در کوشش است تا یک مرکز هسته ای منحصربه فرد در بولیوی راه اندازی کند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور روسیه گفت: همکاری با بولیوی بُعد راهبردی دارد و مسکو بر تقویت تبادلات مالی و سرمایه گذاری با این کشور اصرار دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پروژه ای برای ایجاد مرکزی هسته ای در بولیوی وجود دارد، طرحی که در نوع خود منحصر به فرد است و تقویت انرژی مسالمت آمیز را دنبال می نماید.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد، باید بر اساس قانون بین الملل به حاکمیت کشورها احترام گذاشت و مسکو تحریم های یکجانبه را مردود می داند... مداخله خارجی در ونزوئلا قابل قبول نیست.

رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات میان نمایندگان نیکلاس مادور رئیس جمهور ونزوئلا و مخالفان این کشور در نروژ که قرار است با میانجیگری این کشور اروپایی نتیجه بخش باشد و به عادی سازی اوضاع در این کشور آمریکای لاتین بیانجامد.

مورالس نیز در این کنفرانس خبری تأکید کرد، بولیوی چندین توافقنامه با روسیه در زمینه های مختلف و در راستای تقویت روابط میان دو کشور امضا نموده است.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا در آمریکای لاتین و به ویژه اخیرا در رابطه با ونزوئلا اضافه کرد: ما به کارگیری زور علیه هر کشوری و مداخله در امور کشورهای دیگر را مردود می دانیم.

بعد از امتناع آمریکا از پذیرش مشروعیت ریاست جمهوری شش ساله نیکلاس مادورو که به تازگی شروع شده، خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا خود را به صورت غیرقانونی رئیس جمهور این کشور خواند و با حمایت مستقیم آمریکا و چند کشور دیگر دست به اقداماتی از جمله کودتا و جلب حمایت نظامیان علیه مادورو زد که همگی آنها تا کنون شکست خورده است.

روسیه از زمان اقدام خوان گوایدو در معرفی خود به عنوان رئیس جمهور و تحرکاتش برای ایجاد کودتای نظامی در ونزوئلا، از او و حامیان آمریکایی اش به دلیل کوشش برای کنار زدن دولت قانونی نیکلاس مادورو به شدت انتقاد نموده است.

ق

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9784

به "پوتین: روسیه یک نیروگاه هسته ای در بولیوی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: روسیه یک نیروگاه هسته ای در بولیوی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید