پمپئو: انتظار داریم همه کشور ها از بازگشت تحریم ها علیه ایران پیروی نمایند!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر خارجه آمریکا با نقض قطعنامه قطعنامه 2231 شورای امنیت گفت: انتظار داریم همه کشور ها از بازگشت تحریم ها علیه ایران پیروی نمایند!

پمپئو: انتظار داریم همه کشور ها از بازگشت تحریم ها علیه ایران پیروی نمایند!

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از رسانه وابسته به وزارت خارجه آمریکا، با نزدیک شدن به موعد خاتمه تحریم تسلیحاتی ایران مطابق با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، کوشش های بی فایده واشنگتن برای احیای تحریم های سازمان ملل علیه تهران به وسیله مکانیسم موسوم به ماشه نیز بیشتر شده است.

به همین دلیل، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سخنانی ادعا کرد که انتظارش این است که همه کشور های دنیا از قطعنامه شورای امنیت مبنی بر بازگشت تحریم ها علیه ایران پیروی نمایند!

وی در این خصوص گفت: ایالات متحده مصمم است تمام قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کند و روز دوشنبه قطعنامه های جدیدی در شورای امنیت وضع خواهد شد و ما قصد داریم از همه کشور ها بخواهیم که از آن ها حمایت نمایند!

مایک پمپئو با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت در مورد لغو تحریم های تسلیحاتی علیه ایران گفت: انتظار داریم همه کشور ها مطابق با احکام سازمان ملل رفتار نمایند!

لازم به ذکر است، دولت ترامپ در کوشش است با استناد به قطعنامه 2231 شورای امنیت که پیشتر به صورت یکجانبه از آن خارج شد، تحریم های بین المللی علیه ایران را احیا کند؛ اقدامی که از سوی تمامی اعضای کنونی توافق هسته ای سال 2015 با ایران رد شده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 8 ماه مارس امسال میلادی (18 اردیبهشت) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و تهدید کرد که تحریم های واشنگتن علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40788

به "پمپئو: انتظار داریم همه کشور ها از بازگشت تحریم ها علیه ایران پیروی نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: انتظار داریم همه کشور ها از بازگشت تحریم ها علیه ایران پیروی نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید