هشدار پلیس در خصوص سوءاستفاده از موضوع 100 گیگابایت اینترنت رایگان ، موبایل یا اینترنت ثابت آن را می گیرند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات تهران عظیم درخصوص سوءاستفاده افراد سودجو به بهانه فعال کردن 100 گیگابایت اینترنت رایگان اطلاع داد که وزارت ارتباطات گفته است به منظور ترغیب مردم به خانه نشینی در ایام کورونایی اختصاص داده است.

هشدار پلیس در خصوص سوءاستفاده از موضوع 100 گیگابایت اینترنت رایگان ، موبایل یا اینترنت ثابت آن را می گیرند؟

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات تهران عظیم با اشاره به ارسال بعضی پیغام های تبلیغاتی درباره بسته اینترنت همراه اظهار کرد: به دنبال ارائه بسته های اینترنت هدیه برای مشترکین خط ثابت ممکن است بعضی از افراد سودجو بخواهند با بهانه هایی نظیر فعال سازی اینترنت هدیه برای خطوط تلفن همراه از شهروندان کلاهبرداری نمایند.

وی افزود: در این خصوص ضروری است شهروندان بدانند که بسته های 100 گیگابایتی اینترنت تنها برای مشترکین ثابت بوده و برای مشترکین تلفن همراه عرضه نشده است. لذا کاربران در صورت مشاهده پیغام های حاوی لینک یا فایل هایی که از آنان خواسته می گردد تا با مراجعه به آن بسته هدیه اینترنت همراه خود را فعال نمایند باید هوشیاری لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا تهران عظیم با بیان اینکه ممکن است این پیغام ها حاوی لینک ها یا فایل های دارای بدافزار باشند، گفت: همچنین ممکن است بعضی از این لینک ها کاربران را به سمت صفحات فیشینگ راهنمایی یا از آنان کلاهبرداری کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است از کاربر بخواهند که با پرداخت مبلغی اندک بسته هدیه اینترنت را روی خط تلفن همراهش فعال نمایند که این موارد نیز جزو کلاهبرداری محسوب شده و پلیس با آن برخورد خواهد نمود.

کاظمی با تاکید بر اینکه شهروندان نباید فریب اینگونه تبلیغات را بخورند، گفت: تنها مرجع اطلاع رسانی رسمی در خصوص بسته های اینترنت وزارت ارتباطات و سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی اپراتورهای تلفن همراه بوده و ضروری است مردم اطلاعات خود را از این طریق کسب نمایند.

وی درباره بسته های 100 گیگابایتی برای مشترکین ثابت نیز گفت: این بسته ها نیز برای مشترکین فعال شده و اگر شهروندان با پیغام های تبلیغاتی با لینک ها و منابع ناشناس در این خصوص روبرو شدند ضروری است قبل از باز کردن لینک حتماً از پشتیبانی سرویس ارائه دهنده اینترنت خود موارد لازم را استعلام نمایند چراکه برای فعال کردن بسته های اینترنت 100 گیگابایتی نیازی به پرداخت وجه یا نصب نرم افزاری خاص نیست.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25226

به "هشدار پلیس در خصوص سوءاستفاده از موضوع 100 گیگابایت اینترنت رایگان ، موبایل یا اینترنت ثابت آن را می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس در خصوص سوءاستفاده از موضوع 100 گیگابایت اینترنت رایگان ، موبایل یا اینترنت ثابت آن را می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید