نیازمند تخصیص بودجه خاص برای درمان زائران هستیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نیازمند تخصیص ردیف اعتباری تعیین در دولت برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم چرا که مشهد بزرگترین مرکز زائرپذیر و ارایه دهنده خدمات درمانی در ایران است.

نیازمند تخصیص بودجه خاص برای درمان زائران هستیم

به گزارش خبرنگاران، شاپور بدیعی در نشست خبری هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در برج سپید برگزار گردید در رابطه با مشکلات دانشگاه با بیمه سلامت اظهار کرد: با توجه به سیاستی که در رابطه با تعرفه های بیمه سلامت به ما ابلاغ گردیده مشکلات بسیاری را برای دانشگاه با همراه آورده است. شهر مشهد به دلیل اینکه زایرپذیر است و از سوی دیگر مراکز فوق تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی اطراف در مشهد وجود دارد شرایط ویژه ای را برای این شهر ایجاد نموده است. درواقع ما نسبت به دانشگاه های اطراف فشار بیشتری را بر دوش می کشیم.

وی اضافه نمود: تدابیری در این زمینه در نظر گرفته گردیده مانند کاهش هزینه های درمانی باید توجه داشت که این کاهش هزینه ها در زمینه درمان بیماران نیست. درواقع دانشگاه علوم پزشکی هزینه های درمانی بیشتری را در ارایه خدمات به بیماران نسبت به سقف تعیین گردیده بیمه بر دوش می کشد چرا که بیماران برای درمان از شهرهای گوناگون کشور به مشهد می آیند.

بدیعی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد متولی درمانی خراسان بزرگ است که تعداد زیادی از جمعیت زاپرپذیر را تحت پوشش درمانی خود قرار می دهد. بنابراین در این زمینه بایستی به صورت جدی با مدیران بیمه سلامت صحبت کنیم تا از سقف اعتبارات دانشگاه های علوم پزشکی دیگر شهرها کم نمایند و به دانشگاه مشهد بیافزایند.

وی در رابطه با هزینه زایران و عدم همکاری آستان قدس در این زمینه اظهار داشت: این مشکلی است که دانشگاه علوم پزشکی سال ها درگیر آن است درواقع ما کمبود تخت نیروی انسانی و اعتبارات داریم و در این رابطه چانه زنی های بسیاری انجام داده ایم. لازم به ذکر است که وزیر بهداشت و درمان در این زمینه همکاری های خوبی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته اند اما تاکنون آستان قدس یا استانداری بخشی از هزینه های درمانی زایران را به ما نپرداخته اند. درواقع این اقدام نیازمند تخصیص ردیف اعتباری تعیین در دولت برای دانشگاه است چراکه مشهد بزرگترین مرکز زایرپذیر در ایران است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: نکته مهم این است که بسیاری از این زایران دفترچه های بیمه خود را به همراه نمی آورند و این شرایط هرساله فشارهای بسیاری را بر ما و به ویژه بیمارستان امام رضا و قایم وارد می نماید.

بدیعی در رابطه با گردشگری سلامت در شهر مشهد توضیح داد: گردشگری سلامت به عنوان پایلوت وزارتخانه در مشهد انجام گردیده است. در این رابطه در حال ساماندهی بخش های آی. پی. دی هستیم تا ارائه خدمات به بیماران گردشگر سلامت صورت بگیرد. از سوی دیگر استانداردهایی در حوزه بستری و درمان سرپایی درنظر گرفته ایم تا گردشگری سلامت بتواند برای دانشگاه و کشور درآمدزایی دلشته باشد.

وی با اشاره به اقداماتی که فضای فیزیکی بیمارستان ها انجام شده ادامه داد: در بیمارستان امام رضا پروژه احداث همراه سرا در دست اجرا است. دانشگاه براساس برنامه های نظام سلامت کشور عمل می نماید بنابراین در رابطه با اتاق عمل بیمارستان دکتر شیخ باید گفت که قرار نیست مدت زیادی از کار افتاده باشد. تصمیم بر این گرفته شد ضمن فعال نگه داشتن اتاق عمل اورژانس بیمارستان دکتر شیخ در بیمارستات اکبر نیز خدمات لازم ارائه گردد. از سویی دیگر در 6 ماهه دوم امسال اتاق عمل دیگری در یک تخصص جدید فعال خواهیم کرد.

بدیعی ادامه داد: در مورد اتمام پروژه بیمارستان امداد جتوب باید توجه داشت که این پروژه از اعتبارات خاص رهبری تامین می گردد. با جلسات مکرری که در وزارتخانه برگزار کردیم ساخت فاز اول بیمارستان به زودی آغاز خواهد شد. همچنین در دو ماه آینده اورژانس دندانپزشکی شهر مشهد را افتتاح خواهیم کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: یک از موضوعاتی که بسیار به آن توجه می گردد بحث سردرگمی بیماران است. راهکار این سردرگمی تنها نظام ارجاع در درمان است. درواقع زمانی که بیمار به مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه می نماید بایستی اطلاعات لازم برای مراجعه به پزشک را به او بدهند.

بدیعی توضیح داد: این کار در دانشگاه علوم پزشکی از محور بردسکن تا مشهد درحال انجام است. درواقع در همان مراکز درمانی برای بیمار نوبت گرفته می گردد . یکی از مزیت های این کار از بین بردن سردرگمی بیمار است از سوی دیگر تمام دارو و خدماتی که در بیمارستان ها به بیمار ارائه می گردد در پرونده وی ثبت و سیر درمانی تعیین می گردد. دانشگاه مشهد تا خاتمه امسال جزو سه دانشگاهی خواهد بود که سیستم نظام ارجاع را در کل منطقه خراسان رضوی تحت پوشش قرار داده است.

خرید موتورآمبولانس های جدید برای خدمات رسانی سریع تر به بیماران

وی در رابطه با موتور آمبولانس ها، توضیح داد: موتور آمبولانس های بسیار فرسوده ای داشته ایم که در بسیاری از مواقع برای بیمار خطرساز بوده اند. بنابراین برای توجه به حق و منشور حقوقی بیمار استفاده از این موتورآمبولانس ها متوقف شد و موتور آمبولانس های جدیدی تهیه خواهیم کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دانشگاه مشهد پس از علوم پزشکی تهران از سیستم تلکاردیلوژی استفاده می نماید اضافه نمود: با استفاده از این سیستم می توان در آمبولانس نوار قلب از بیمار گرفت و در شرایط مشکوک به سکته قلبی برای پزشک در بیمارستان فرستاد تا روند درمان تسریع یابد. این عمل باعث کاهش عوارض بیماری های قلبی و مصرف داروها خواهد شد. لازم به ذکر است که این کار در کشور سوئیس تنها برای 8 ساعت در طول شبانه روز انجام می گردد حال آنکه در کشورما 24 ساعته است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 444

به "نیازمند تخصیص بودجه خاص برای درمان زائران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند تخصیص بودجه خاص برای درمان زائران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید