نگرانی فوتبالیست های اسپانیا از بازگشت زودهنگام به تمرینات

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بازیکنان شاغل در فوتبال اسپانیا هنوز از مصون ماندن از ابتلا ویروس کرونا در صورت بازگشت به تمرینات تیم های شان اطمینان ندارند.

نگرانی فوتبالیست های اسپانیا از بازگشت زودهنگام به تمرینات

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ESPN، اتحادیه فوتبالیست های حرفه ای اسپانیا (AFE) از ابراز نگرانی تعدادی از بازیکنان تیم های مطرح لالیگا در خصوص از سرگیری تمرینات شان در حالی که هنوز بحران کرونا به شدت این کشور را تهدید می کند، خبر داد.

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در اسپانیا که این کشور را به دومین کشور دارای بالاترین شمار مبتلایان پس از آمریکا و سومین کشور دارای بیشترین قربانیان پس از آمریکا و ایتالیا تبدیل کرده، رقابت های لیگ فوتبال این کشور نزدیک به دو ماه است که به حالت تعلیق درآمده اما به تازگی اخباری مبنی بر احتمال فراخوانده شدن بازیکنان از سوی باشگاه هایشان برای شرکت در تمرینات منتشر شده است. این موضوع نگرانی بازیکنان را در پی داشته است.

با اینکه گفته می شود تمرینات پشت درهای بسته برگزار خواهند شد، اما احتمال ابتلا به کرونا بازیکنان شاغل در اسپانیا را نگران می کند. در جلسه ای که روز گذشته (سه شنبه) از طریق ویدئو کنفرانس با شرکت 42 کاپیتان تیم های حاضر در لالیگا و لیگ دسته دوم اسپانیا و نمایندگان اتحادیه بازیکنان اسپانیا برگزار شد، طرفین با یکدیگر در خصوص شرایط از سر گرفته شدن تمرینات بحث و تبادل نظر کردند و در آن نسبت به خطراتی که هنوز سلامت بازیکنان را تهدید می کند، ابراز نگرانی شد.

با توجه به ابتلای بیش از 200 هزار نفر از مردم اسپانیا به کرونا و جان دادن 21 هزار تن از آنها، بازیکنان هنوز بابت از سر گرفته شدن تمرینات تردید دارند. هنوز زمانی دقیق برای بازگشت به تمرینات و مسابقات اعلام نشده اما هم لالیگا و هم فدراسیون فوتبال اسپانیا تأکید کرده اند که تمام تلاش شان را برای به خاتمه رساندن فصل انجام می دهند.

طبق اعلام خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ اسپانیا، در صورتی که فصل جاری لالیگا نیمه تمام رها شود، باشگاه های اسپانیایی در مجموع رقمی نزدیک به یک میلیارد یورو ضرر خواهند کرد. اگرچه برگزاری ادامه بازی های فصل پشت درهای بسته، باشگاه ها را از درآمد بلیت فروشی محروم می کند اما سازمان لیگ اسپانیا نمی خواهد سایر درآمد ها که مهمترین آنها از حق پخش تلویزیونی است از دست برود و به همین دلیل به منظور این سازمان در تلاش است راهی برای برگرندان بازیکنان به تمرینات و زمین مسابقه پیدا کند، اقدامی که سرخیو بوسکتس، هافبک اسپانیایی تیم فوتبال بارسلونا آن را چندان به صلاح بازیکنان شاغل در اسپانیا نمی داند.

او و دیگر کاپیتان های تیم های باشگاهی اسپانیا، در جلسه روز سه شنبه مخالفت خود را با برگزاری تمرینات پشت درهای بسته اعلام کردند و یکی از سخنگویان AFE هم گفت که مراتب نگرانی بازیکنان در خصوص بازگشت به تمرینات به اطلاع دپارتمان ورزش دولت اسپانیا و وزیر بهداشت این کشور رسانده خواهد شد. او گفت: بازیکنان درباره از سر گرفته تمرینات شان در وضعیتی که جامعه اکنون با آن دست و پنجه نرم می کند نهایت نگرانی را ابراز داشتند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29655

به "نگرانی فوتبالیست های اسپانیا از بازگشت زودهنگام به تمرینات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی فوتبالیست های اسپانیا از بازگشت زودهنگام به تمرینات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید