نام این قلعه طاعون است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شهر محبوب روسیه، سن پترزبورگ از شهرهای تاریخی دنیاست که خاطرات بسیاری از روزگاران دور با خود دارد. این شهر در زمانی که امنیت از طریق سربازان و توپ های جنگی و قلعه ها حفاظت می شد، دژها و قلعه های بسیاری داشت که امنیت شهر از طریق آن ها تامین می شد، دژهایی که در فاصله چند کیلومتری شهر قرار داشتند و تعدادی از آن ها هنوز هم پابرجا هستند. یکی از عجیب ترین این قلعه ها بین گردشگران و اهالی با نام قلعه طاعون شناخته شده است. قلعه ای که در سال 1845 به دستور امپراطور نیکولای اول برای برادرش الکساندر روی جزیره ای مصنوعی در نزدیکی سن پترزبورگ و در خلیج فنلاند ساخته شد و به نام قلعه الکساندر معروف شد. قلعه ای با نزدیک به 5 هزار ستون که کنار یکدیگر چفت شده اند تا از ریزش قلعه جلوگیری و استواری آن را تضمین نمایند. این قلعه با معماری شگفت انگیزش امروز و بعد از نزدیک به دویست سال، تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری روسیه شده است، جاذبه ای که گردشگران با کشتی و قایق به دیدنش می روند تا از معماری عجیب و منحصر به فرد آن شگفت زده شوند و روزهایی را مرور نمایند که دانش پزشکی هنوز در ابتدای راه بود و بیماری های مسری قربانیان زیادی می گرفتند.

نام این قلعه طاعون است

سال ها بعد از ساخت این قلعه و در سال های 1897 که بیماری هایی مثل طاعون اپیدمی شد، این قلعه تبدیل به آزمایشگاه و مرکز مطالعه در خصوص بیماری های واگیردار و همه گیر شد. برای مطالعه روی این بیماری ها باید بیماران را به این قلعه منتقل می کردند تا بتوانند در خصوص بیماریشان و نحوه شیوع آن مطالعه نمایند، از همان سال ها این قلعه تغییر نام داد و به نام قلعه طاعون شهرت پیدا کرد و امروز هم نامش در لیست جاذبه های گردشگری با زمینه وحشت واقع شده است و شاید شکل و شمایل معماری آن هم به مخوف بودن این قلعه افزوده باشد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12968

به "نام این قلعه طاعون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام این قلعه طاعون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید