مقابله اروپا با تحریم ایران؛چرخه تجاری جایگزین چگونه عمل می نماید؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، یورو نیوز می نویسد: کشورهای اروپایی قصد دارند با ایجاد یک چرخه مبادلاتی جایگزین، با تحریم های آمریکا علیه ایران مقابله نمایند. این سازوکار مبادلاتی به ایران اجازه خواهد داد به صدور نفت خود پس از اعمال تحریم های نفتی آمریکا ادامه دهد.

مقابله اروپا با تحریم ایران؛چرخه تجاری جایگزین چگونه عمل می نماید؟

آلمان، انگلیس و فرانسه در نظر دارند با این چرخه تجاری مستقل که مانند یک بورس مبادلاتی عمل خواهد نمود به ایران امکان دهند تا به طور مستقل از چرخه رایج، داد و ستدهای خود را انجام دهد.

براساس این چرخه مبادلاتی اگر به عنوان مثال ایران به یک شرکت اسپانیایی نفت بفروشد و همزمان یک شرکت آلمانی خدماتی را در تهران به طرف ایرانی ارائه دهد، هزینه تحویل نفت به جای اینکه به ایران پرداخت گردد مستقیما به شرکت آلمانی تعلق می گیرد.

بنا به اعلام یک مقام فرانسوی ممکن است کشورهای هند و چین نیز به این چرخه مبادلاتی ویژه تجارت با ایران ملحق شوند.

این در حالی است که به گفته سخنگوی وزارت دارایی آلمان این چرخه تجاری یکی از راههایی است که کشورهای اروپایی برای ایجاد ارتباطات مالی مستقل با ایران در دست آنالیز دارند.

بانک های بین المللی در چرخه مبادلاتی جایگزین اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم های آمریکا نقشی نخواهند داشت. امری که آنها را از خطر تحریم های آمریکا به دلیل معامله مالی با ایران مصون نگاه خواهد داشت.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1108

به "مقابله اروپا با تحریم ایران؛چرخه تجاری جایگزین چگونه عمل می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله اروپا با تحریم ایران؛چرخه تجاری جایگزین چگونه عمل می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید