مصاحبه، قاضی آمریکایی: مقاومت ایران علیه غرب توجه جهان را جلب نموده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک قاضی بازنشسته و تحلیلگر سیاسی در آمریکا در مصاحبه ای اختصاصی تأکید کرد مقاومت ایران در برابر کشورهای غربی توجه کشورهای دیگر جهان را به خود جلب نموده است.

مصاحبه، قاضی آمریکایی: مقاومت ایران علیه غرب توجه جهان را جلب نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رادنی مارتین، قاضی بازنشسته و تحلیلگر سیاسی آمریکایی در یک مصاحبه اختصاصی با بیان اینکه مقاومت ایران در برابر اهداف هژمونیک آمریکا و انگلیس توجه جهان را به خود جلب نموده تأکید کرد جمهوری اسلامی در برابر تمام زور و توان تروریسم مالی آمریکا ایستادگی نموده است.

آقای مارتین که از کارکنان سابق کنگره آمریکا است در گفت وگو با بخش انگلیسی خبرنگاران درباره تصمیم روز پنجشنبه دادگاه عالی جبل الطارق برای برطرف توقیف از نفتکش حامل نفت ایران، گریس1، علی رغم فشارهای دولت آمریکا برای ادامه بازداشت آن گفت: مهم است بدانیم که جبل الطارق دولتی ندارد و یکی از آخرین نمونه های استعمارگری انگلیس به شمار می رود.

او در ادامه توقیف ابرنفتکش گریس 1 (آدریان دریا) را که 13 تیرماه امسال در جبل الطارق توسط تفنگداران دریایی انگلیس انجام گرفت نقض قوانین دریایی بین الملل توصیف کرد. مارتین گفت: برای آغاز بحث باید بگویم که انگلیسی ها طبق قوانین بین المللی دریانوردی هیچ حقی برای توقیف این ابرنفتکش نداشتند.

پایگاه خبری گیبرالتار کرونیکل پنج شنبه گذشته گزارش داد دادگاه عالی منطقه جبل الطارق حکم انتها توقیف نفتکش گریس 1 را صادر نموده است. این حکم در حالی صادر شد که بر اساس گزارش های رسانه های جبل الطارق، ساعاتی قبل تر وزارت دادگستری آمریکا نامه ای به مقامات قضایی جبل الطارق ارسال نموده و از آنها خواسته بود توقیف نفتکش گریس 1 را تمدید نمایند.

آمارها و اطلاعات کشتیرانی نشان می دهد نفتکش گریس یک که به آدریان دریا تغییر نام داده است، ساعت 11 شب گذشته (یکشنبه 27 مرداد) به وقت محلی، جبل الطارق را ترک نموده است.

مارتین درباره کوشش ناکام آمریکا برای ادامه توقیف نفتکش ایران گفت: دولت ترامپ کوشش کرد با استفاده از وزارت خارجه انگلیس در این دزدی دریایی بین المللی همکاری نموده و نفتکش را برای مدت نامعلوم توقیف کند. مهم است بدانیم که آمریکا هیچ اعتنایی به قوانین بین المللی ندارد، مگر اینکه بخواهد از آن سوءاستفاده نموده و به عنوان یک دلیل ساختگی آن را بهانه ماجراجویی های نظامی اش قرار دهد. چیزی که در اینجا شاهدش هستیم این است که ایالات متحده حالا دارد تروریسم مالی خودش را به راهزنی دریایی بسط می دهد.

او در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع مقاومت فعال ایران در برابر اقدامات تجاوزگرانه آمریکا و انگلیس، از جمله ساقط کردن یک فروند پهپاد آمریکایی پس از تجاوز به حریم سرزمینی ایران پرداخت و گفت: غرب، به ویژه آمریکا و انگلیس به مقاومت در برابر اهداف هژمونیک خودشان عادت ندارند.

قاضی آمریکایی اضافه نمود: سال ها، شوروی سابق تنها نیروی توازن بخش و عامل مهار علیه غرب بود، اما با سقوط شوروی، غرب برای یک دوره 12ساله مثل بچه زورگوهای مدرسه ای وحشی شد. قدرت دریافت دوباره روسیه، کنار ائتلاف [این کشور] با ایران، چین و هند غرب را دچار شوکه نموده است.

وی توضیح داد: توجه کشورهای دیگر مثل کوبا هم به مقاومت ایران جلب شده است. ایران کوشش های آمریکا برای فلج کردن این کشور به وسیله گرسنگی را رد نموده و در برابر تمام زور و توان تروریسم مالی آمریکا مقاومت نموده است. بریتانیا یک امپراطوری سابق است. ایالات متحده هم یک امپراطوری رو به افول است که جهان دیگر هراسی از آن به دل ندارد.

+

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11928

به "مصاحبه، قاضی آمریکایی: مقاومت ایران علیه غرب توجه جهان را جلب نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه، قاضی آمریکایی: مقاومت ایران علیه غرب توجه جهان را جلب نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید