راستا منتهی به فرودگاه پایتخت الجزایر بسته شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در پی بالا دریافت اعتراضات علیه کاندیداتوری رئیس جمهور کنونی الجزایر برای بار پنجم، نیروهای امنیتی این کشور جهت منتهی به فرودگاه واقع در شرق پایتخت را مسدود کردند.

راستا منتهی به فرودگاه پایتخت الجزایر بسته شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الجزایری ها چند روزی است که در اعتراض به اعلام رسمی نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور کنونی الجزایر برای پنجمین بار، به خیابان ها آمده اند تا مخالفت خود را با نامزدی بوتفلیقه ابراز نمایند.

به گزارش اسکای نیوز، نیروهای امنیتی هم با مشاهده تشدید اعتراضات مخالفان بوتفلیقه، عصر امروز جهت منتهی به فرودگاهی که در شرق پایتخت الجزایر واقع شده است، مسدود کردند.

در همین ارتباط، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان مخالف کاندیداتوری مجدد رئیس جمهور کنونی روز یکشنبه سعی کردند تا خود را به ساختمان شورای قانون اساسی برسانند، اما نیروهای پلیس با استفاده از خودروهای آب پاش، دانشجویان معترض را متفرق کردند.

عبدالعزیز بوتفلیقه که 82 سال سن دارد میخواهد برای پنجمین دوره پیاپی در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شرکت کند، اما مخالفان می گویند که وی وضعیت جسمانی مناسبی ندارد و لذا نباید در انتخابات ریاست جمهوری دور بعدی شرکت کند.

همزمان با تشدید بحران سیاسی در الجزایر، بوتفلیقه مدیر کارزار انتخاباتی خود را برکنار نموده و عبدالغنی زعلان را به این سمت منصوب نموده است.

عبدالعزیز بوتفلیقه پس از سکته مغزی در سال 2013 کمتر در انظار عمومی دیده شده است.

ده ها هزار نفر روز آدینه گذشته نیز در شهرهای مختلف الجزایر علیه نامزدی مجدد عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تظاهرات نموده بودند که بنا به اعلام وزارت بهداشت الجزایر در مجموع 183 نفر در جریان اعتراضات روز آدینه مجروح شدند.

ح

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5042

به "راستا منتهی به فرودگاه پایتخت الجزایر بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستا منتهی به فرودگاه پایتخت الجزایر بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید