مدارس خشتی -گلی و بخاری های نفتی جمع می شوند، مدارس تجهیز خواهند شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حسینی از انتها کلاس های خشتی گلی و بخاری نفتی در سال تحصیلی پیش رو اطلاع داد.

مدارس خشتی -گلی و بخاری های نفتی جمع می شوند، مدارس تجهیز خواهند شد

به گزارش ، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی از خاتمه کلاس های خشتی گلی و بخاری نفتی در سال تحصیلی پیش رو اطلاع داد و گفت: با تصویب دو آیین نامه 26 ماده ای به قدرت بخشی شورا های آموزش و پرورش یاری می گردد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش این وزارت را به عنوان لشکر مالی انبوه خفته یاد کرد و اضافه نمود: این دو آیین نامه به بیداری این لشکر خفته یاری بسیاری می نماید.

او ادامه داد: با رایزنی ها و مذاکراتی که با وزارت ارتباطات داشته ایم سعی بر تجهیز مدارس در حریم شهر ها و در روستا ها به فناوری های نوین، اینترنت و کلاس هوشمند داریم.

حسینی با بیان اینکه ما معتقدیم شورای آموزش و پرورش به مثابه مجلس این حوزه است، تاکید نمود: این دو آیین نامه به قدرت قانون گذاری شورای آموزش و پرورش بسیار یاری می نماید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت بودجه امسال این وزارت خانه، توضیح داد: با توجه به اینکه در شرایط خاص محدودیت های دولتی قرار داریم، توانستیم بودجه را به 50 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم، اما با همین بودجه هم قادر هستیم تنها 60 درصد استاندارد ها را تحقق بخشیم، برای جبران مابقیه بودجه باید از سایر منابع مانند افزایش مشارکت ها استفاده کنیم.

او از نگارش نظام نامه تعامل آموزش و پرورش با سایر ارگان ها خبرداد و خاطر نشان کرد: معتقد هستیم اداره آموزش و پرورش نباید مانند سایر ادارات باشد و با قوانین عام اداره گردد، بلکه آموزش و پرورش باید همچون وزارت علوم و آموزش عالی که قوانین خاص خود را دارد، برای آموزش و پرورش نیز وجود قوانین خاص خودش واجب تر است، به همین دلیل یک تیم معین کردیم تا قانون خاص آموزش و پرورش را بنویسد و ظرفیت های مالی آموزش و پرورش را شناسایی نموده تا به تامین منابع برای آموزش و پرورش یاری کند.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیز مانند سایر ادارات و ارگان ها گران اداره می گردد، متذکر شد: علاوه بر حذف ساعات اضافی آموزشی بر مبنای صرفه جویی، برای اول مهر ماه امسال آماده می شویم و چندین از جمله اینکه هیچ کلاسی بدون معلم نباشد و یک دانش آموز بدون کتاب نماند را برنامه ریزی نموده ایم.

او اضافه نمود: هم اکنون 142 میلیون کتاب با ارز دولتی در انبار ها حاضر داریم، همچنین، برای اول مهر جشن خاتمه مدارس خشتی، گلی و برچیده شدن بخاری نفتی از 24 هزار کلاس درس را برگزار می کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش از هوشمند سازی 133 هزار کلاس درس هوشمند در حاشیه شهر های بزرگ و شهر های زیر 20 هزار نفر و روستا ها اطلاع داد و اظهار داشت: طرح رتبه بندی معلمان در اول مهر امسال با حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتباری که برای آن اختصاص داده شده، اجرایی می گردد و پاداش خاتمه خدمت بازنشسته ها در دو مرحله در خاتمه مرداد و شهریور واریز می گردد.

حسینی با بیان اینکه مهم ترین مشکل ما برای اول مهر تامین نیروی انسانی است، اضافه نمود: دلیل آن هم این است که ما دچار بحران کمبود نیروی انسانی هستیم و از سال 1402 تا 1397 با بازنشستگی 255 هزار معلم شاهد کاهش 30 درصدی نیروی انسانی و افزایش 17 درصدی دانش آموزان می شویم.

او ادامه داد: کمبود منابع انسانی را باید به وسیله استمرار کار نیرو های بازنشسته و به کارگیری نیرو های حق التدریس و نهضت سوادآموزی برای اول مهر جبران کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش با اشاره به طرح نیرو های خرید خدماتی، گفت:راگر کمبود معلم ما جبران نگردد، بهترین راه موقتی برای آموزش و پرورش درراستای جبران این کمبود خرید موقتی است.

حسینی با تاکید بر این نکته که امنیت، سلامت و آموزش و پرورش هیچ گاه خصوصی نمی گردد، اظهار داشت: ما هم با خصوصی سازی آموزش، و پرورش کاملا مخالف هستیم.

او ادامه داد: جمعیت حاشیه شهر مشهد از 6 استان کشور بیشتر است و اداره کردن این نیرو و جمعیت کار خیلی سختی محسوب می گردد، برای جبران کمبود فضای آموزشی در این مناطق باید از امکانات خیرین مدرسه ساز و اعتبارات نوسازی

مدارس یاری بگیریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به بزرگ ترین هتل فرهنگیان کشور در مشهد اشاره و اعلام کرد: در کوتاه ترین زمان ممکن این هتل افتتاح می گردد.

حسینی به حضور میلیونی زوار در مشهد و مدارسی که در بافت حریم حرم واقع شده است اشاره نمود و گفت: 29 مدرسه در حریم حرم وجود دارد و 360 هکتار این حریم بافت فرسوده است، طبق صحبت هایی که با اعضای دولت و رئیس جمهور صورت گرفته، می توانیم به 31 استان کشور فضا برای ساخت در این حریم ارائه دهیم و اعلام نموده ایم در خراسان رضوی به خاطر وجود بارگاه ملکوتی رضوی برای هر پروژه عمرانی که 30 درصد آن را استان بگذارد، 70 درصد آن را ما تقبل کنیم.

او با اشاره به صندوق ذخیره فرهنگیان، متذکر شد: سه کار درباره صندوق ذخیره انجام دادیم، وقتی صندوق ذخیره به آرامش در سال 1397 رسید، 620 میلیارد تومان سود به این صندوق ارائه کرد، گفتیم تا سال 1401 باید 5 هزار میلیارد تومان سود ایجاد کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه نمود: مورد بعدی که به آن ها گفتیم این بود که شما بانک نیستید اینجا هر چه دارد مربوط به معلم ها است و مورد آخر اینکه باید سود کارخانه بزرگ پتروفرهنگ به فرهنگیان پرداخت و ارزش اضافه نموده همه دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان نیز واریز گردد.

انتهای پیغام

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11040

به "مدارس خشتی -گلی و بخاری های نفتی جمع می شوند، مدارس تجهیز خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس خشتی -گلی و بخاری های نفتی جمع می شوند، مدارس تجهیز خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید