مخالفت کویت با تحریم ایران، عمران خان با ماموریت میانجیگری به ریاض می رود؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نخست وزیر پاکستان، امروز در ادامه کوشش ها برای میانجیگری میان تهران و ریاض، راهی عربستان سعودی می گردد.

مخالفت کویت با تحریم ایران، عمران خان با ماموریت میانجیگری به ریاض می رود؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های پاکستانی از سفر عمران خان نخست وزیر این کشور به عربستان سعودی با هدف میانجیگری برای کاهش تنش میان تهران و ریاض خبر داده اند.

روزنامه داون پاکستان به نقل از محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه این کشور نوشت، سفر عمران خان به عربستان سعودی چهارمین سفر وی از ماه مه 2019 محسوب می گردد و این موضوع نمایانگر خوب بودن روابط دوستان میان پاکستان و این کشور پادشاهی است.

درباره نقش میانجیگری میان عربستان سعودی و ایران، که عمران خان آن را ایفا می نماید، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان توضیح داد که کشورش به همچنان به کوشش های صادقانه ادامه می دهد.

پاکستان از حدود سه ماه پیش در چارچوب کوشش ها برای کاستن از شدت تنش در منطقه خلیج فارس، به ایفای نقش میانجیگرانه میان ایران و عربستان سعودی اقدام نموده است.

کویت: ایرانِ تحت محاصره نمی خواهیم

منصور العتیبی نماینده دائم کویت در سازمان ملل متحد، روز گذشته در گفت وگو با تلویزیون الجزیره، از تحریم های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

العتیبی با بیان این که ایران کشور مسلمان و همسایه کویت است، تأکید کرد که کشورش نمی خواهد ایران را در محاصره و یا در انزوا ببیند و هیچ کس هوادار نظام تحریم نیست.

این دیپلمات ارشد کویت ضمن ابراز امیدواری از حل و فصل اختلافات موجود میان کشورهای منطقه، تاکید نمود که سیگنال های مثبتی درباره امکان مذاکره دوجانبه تهران و واشنگتن در افق دیده می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18997

به "مخالفت کویت با تحریم ایران، عمران خان با ماموریت میانجیگری به ریاض می رود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت کویت با تحریم ایران، عمران خان با ماموریت میانجیگری به ریاض می رود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید