ماه به روایت آه 12 روایت از زندگی و شخصیت حضرت ابوالفضل(ع)

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران : کتاب ماه به روایت آه اثر ابوالفضل زرویی نصرآباد توسط انتشارات کتاب نیستان چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

ماه به روایت آه 12 روایت از زندگی و شخصیت حضرت ابوالفضل(ع)

به گزارش خبرنگار کتاب خبرنگاران، کتاب ماه به روایت آه اثر ابوالفضل زرویی نصرآباد که توسط انتشارات نیستان روانه بازار کتاب شد به روایت زندگانی و شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) می پردازد. این کتاب اولین اثر غیر طنز ابوالفضل زرویی نصر آباد شاعر وطنز پرداز معاصر است.

ابوالفضل زرویی نصرآباد از شاعران وطنز پردازان معاصر که حضور فعالی را درحوزه طنز تجربه نموده است تالیفات متعددی در این زمینه دارد که از این بین می توان از کتاب های تذکره المقامات غلاغه به خونش نرسید (نثر طنز) روفوزه ها (شعر طنز) ، وقایع نامه طنز در ایران حدیث قند (مقالات پژوهشی در رابطه با طنز) نام برد و از مهم ترین فعالیت های او می توان به سردبیری هفته نامه گل آقا و پایه گزاری و مدیریت دفتر طنز حوزه هنری اشاره نمود.

زرویی نصر آباد در ماه به روایت آه داستان زندگانی حضرت ابوالفضل را در 12 بخش متوالی از زاویه دید 12 نفر از شخصیت های تاریخی (مسلم بن عقیل ، ام البنین، عبدالله بن ابی محل، کزمان، لبابه، زینب (س)، زید بازرگان، شبث بن ربعی، ام الکلثوم، امام حسین، سرجون، عبیدالله بن عباس) روایت می نماید و با نثری روان مخاطب را با خود همراه می سازد.

از مهمترین امتیازات این کتاب روایت تازه آن نسبت به سایر کتاب های مشابه است در این کتاب بر خلاف کتاب های دیگر که در رابطه با حضرت عباس نوشته شده است که بیشتر تمرکز داستانی آنها بر نحوه شهادت حضرت و واقعه عاشورا معطوف است به سایر مقاطع زندگانی آن حضرت نیز پرداخته شده است و در واقع نیمه پنهان از زندگی آن حضرت را واگویه می نماید و اطلاعات تازه ای را در رابطه با نحوه زندگی آن حضرت در اختیار مخاطب قرار می دهد. به عنوان مثال در فصل لبابه (همسر حضرت) نویسنده شباهت هایی را بین عباس عموی پیامبر و حضرت ابوالفضل بیان می نماید که در نوع خود جالب است و یا در بخش عبدالله بن ابی محل روابط کمتر شنیده شده ای از رابطه قومی حضرت ابوالفضل با شمر بن ذی الجوشن ارائه می دهد و نمونه های دیگر که در جای جای کتاب قابل مشاهده است.

جالب آنکه این وفاداری زرویی به تاریخ سبب غفلت او از ایجاد درام وداستان گویی نشده است و اوج همراهی این دو مقوله در فصل آخر کتاب که از زبان عبیدالله بن عباس (پسر حضرت) روایت می گردد قابل مشاهده است در جایی که با ایجاد گره داستانی به واسطه پرسش عبیدالله از اطرافیان که چرا پدرش او را بر خلاف دیگران به کربلا نبرده است و با باز کردن گره عبیدالله در فضایی رویا گونه پاسخ خود را از پدر دریافت می نماید خواننده را غافلگیر می سازد و در آخر وفاداری زرویی نصر آباد به تاریخ (به غیر از فصل زید بازرگان) و همراه کردن آن با داستانی روان و جذاب از از ماه به روایت آه کتابی خواندنی پدید آورده است.

زرویی در قسمت پایانی کتاب خود آورده است: درکلبه نخلستان، چشم از خواب می گشایم. پس از نماز صبح، سرمست و مبهوت از خواب دوشین ،پا در رکاب می کنم و به سرعت خود را به مدینه میرسانم . می خواهم پیش از هر کس، عقبه بن سعمان را به شنیدن و تعبیر خواب شیرین خود مهمان کنم. دیر رسیده ام، ابن سعمان سحرگاه دیشب چشم از دنیا فرو بسته است. همسرش ملیکه به گریه می گوید : عقبه در واپسین لحظات مرتب می گفت: به مولازاده ام عبیدالله بگو کربلا دیدنی است ...

انتشارات کتاب نیستان کتاب ماه به روایت آه را با قیمت 70هزار ریال و در 190 صفحه و با شمارگان1200 نسخه به مخاطبین خود عرضه نموده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22427

به "ماه به روایت آه 12 روایت از زندگی و شخصیت حضرت ابوالفضل(ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه به روایت آه 12 روایت از زندگی و شخصیت حضرت ابوالفضل(ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید