لاوروف: روابط سیاسی و اقتصادی روسیه با مصر افزایش می یابد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر خارجه روسیه که به مصر سفر کرده است بر تقویت همکاری های سیاسی و اقتصادی با این کشور تأکید کرد.

لاوروف: روابط سیاسی و اقتصادی روسیه با مصر افزایش می یابد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز شنبه در سفری به قاهره با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

لاوروف پس از دیدار با سامح شکری همتای مصری خود نیز در کنفرانس خبری مشترک با وی حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی تأکید کرد که روابط سیاسی و اقتصادی روسیه با مصر افزایش می یابد.

شکری نیز شرح داد که هدف از همکاری مصر و روسیه برقراری ثبات در منطقه است.

طبق گزارش وبگاه الیوم السابع، لاوروف گفت که در دیدار با همتای مصری خود درباره ازسرگیری پروازهای روسیه به مصر و استمرار تماس های دو کشور برای تأمین امنیت فرودگاه ها، گفت وگو کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین شرح داد که راهکارهای مسالمت آمیز و دیپلماتیک برای حل بحران های منطقه ای بررسی شد و مسکو به هماهنگی و مشورت با طرف مصری ادامه خواهد داد.

وی به بررسی تحولات منطقه و حاشیه خلیج فارس با همتای مصری خود اشاره کرد و گفت که تابستان امسال نشستی بین رؤسای جمهور مصر و روسیه در مسکو برگزار خواهد شد.

شکری درباره تحولات لیبی نیز از همه طرف های درگیر در این کشور خواست خویشتنداری کرده و با فرستاده سازمان ملل تعامل مثبت داشته باشند.

بنابر گزارش شبکه المیادین، شکری اشاره کرد که بحران لیبی هرگز از طریق ابزارهای نظامی حل نخواهد شد بلکه بحران لیبی از طریق گفت وگو و توافقی که بیانگر اراده ملت لیبی باشد، حل می شود.

لاوروف نیز خواستار توافق گروه های سیاسی لیبی شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6105

به "لاوروف: روابط سیاسی و اقتصادی روسیه با مصر افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: روابط سیاسی و اقتصادی روسیه با مصر افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید