لاورنتیف: اعمال فشار خارجی بر کمیته قانون اساسی سوریه غیرقابل قبول است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نماینده پوتین در امور سوریه گفت: کمیته قانون اساسی سوریه باید مستقل و بدون اعمال فشار و دخالت از خارج فعالیت نموده و شرکت کنندگان در آن فرصت داشته باشد تا به توافق برسند و این روندی سخت و نیازمند زمان است.

لاورنتیف: اعمال فشار خارجی بر کمیته قانون اساسی سوریه غیرقابل قبول است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه در مصاحبه با خبرگزاری تاس خاطرنشان کرد، طرف روسی امیدوار است که جامعه بین الملل از فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه حمایت کند، البته این کمیته نباید برای رسیدن به منافع سیاسی کنونی در دنیا مورد استفاده قرار بگیرد.

این دیپلمات درباره دورنمای فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو گفت: ما امیدواریم که دیگر اعضای جامعه دنیای از فعالیت این کمیته حمایت نمایند، مهمترین مسئله آن است که همه چیز در جهت منافع مشترک پیش رود تا صلح در سراسر خاک سوریه برقرار شده و راه چاره مناسبی برای بحران سیاسی در این کشور به دست آید.

به گفته وی روسیه در رابطه با نتیجه کار کمیته قانون اساسی سوریه خوش بین بوده و معتقد است که باید به این کمیته فرصت لازم داده گردد.

لاورنتیف اضافه کرد: مهمترین مسئله آن است که این کمیته شروع به کار نموده و گفت وگوها بین طرفین شروع شده و اکنون آنها باید برای دست یابی به توافق فرصت داشته باشند. ضروری است صبر کنیم برای این که این یک روند سخت است و اعتماد بین طرفین هنوز به وجود نیامده است.

این دیپلمات بلندپایه تاکید نمود، مهمترین مسئله در رابطه با فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه آن است که اعمال فشار از خارج وجود نداشته باشد تا سوری ها بتوانند با یکدیگر تبادل نظر نمایند. حداقل یک سال و نیم زمان ضروری است تا این کمیته بتواند به توافق برسد. برای دستیابی به نتیجه به منظور تغییر قانون اساسی زمان ضروری است و باید کار کارشناسی خوبی انجام گردد.

لاورنتیف گفت: همانطور که وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه اعلام نموده اند، شروع به کار این کمیته باید باعث گردد تا روند حل و فصل اوضاع سیاسی در سوریه از نقطه سکون به حرکت درآید. تاکنون هیچکس به چنین اقدامی دست نزده بود. به همین دلیل تشکیل کمیته قانون اساسی یک رویداد تاریخی و نتیجه زحمات شرکت نمایندگان در مذاکرات آستانه است.

وی اضافه کرد، تمایل سازنده شرکت نمایندگان در کمیته قانون اساسی، چه دولت و چه مخالفان سازنده است. دیپلمات های روسی در ژنو با نمایندگان مخالفان سوری دیدار کردند و تمایل مثبت آنها کاملاً تعیین است.

نماینده پوتین در امور سوریه همچنین یادآور شد: طرف روسی اوضاع در مناطق شمال شرق سوریه را آرام ارزیابی می کند، تفاهم نامه سوچی با موفقیت در حال اجراست و ما امیدواریم که وضعیت در مناطق مرزی سوریه و ترکیه در سایه کوشش های همه طرفین، پلیس نظامی روسیه، نیروهای مرزبانی سوریه و نظامیان ترکیه ثبات یافته و مرزها امن شوند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16860

به "لاورنتیف: اعمال فشار خارجی بر کمیته قانون اساسی سوریه غیرقابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاورنتیف: اعمال فشار خارجی بر کمیته قانون اساسی سوریه غیرقابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید