فیلم، نیروهای دولت غرب لیبی صرمان را از کنترل نیروهای حفتر خارج کردند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت سازمان ملل است، با پیشروی در شهر صرمان واقع در غرب طرابلس در حمله ای غافلگیر کننده به نیروهای مسلح وابسته به ژنرال حفتر، کنترل آن را به دست گرفتند.

فیلم، نیروهای دولت غرب لیبی صرمان را از کنترل نیروهای حفتر خارج کردند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، یکی از کاربران فعال در حوزه بین الملل در صفحه توئیتری خود نوشت: نیرو های دولت وفاق ملی لیبی شهر صرمان، در غرب طرابلس را از کنترل نیرو های خلیفه حفتر خارج کردند. در لیبی (از بعد از حمله ناتو) جنگ بین دو گروه جریان دارد.

1-خلیفه حفتر، تحت حمایت غرب و عربستان و روسیه

2-وفاق ملی، تحت حمایت ترکیه و قطر و ایتالیا

به گزارش دانشجو، هم اکنون در لیبی دو دولت موازی تشکیل شده است. دولت وفاق ملی در غرب به پایتختی طرابلس و دولت شرق به پایتختی طبرق که ژنرال خلیفه حفتر زمامدار آن است. مناطق جنوبی لیبی نیز در اختیار دو قبیله توبو و طوارق است که مناطق تحت حاکمیت جدا از یکدیگر دارند. طی ماه های گذشته نیروهای حفتر پیش روی گسترده ای به سمت فتح طرابلس داشتند و تقریبا بیشترین وسعت از لیبی در اختیار نیروهای دولت طبرق است. اکنون نیروهای وفاق ملی توانستند شهر صرمان در نزدیکی طرابلس را که در اختیار نیروهای حفتر قرار گرفته بود را باز پس گیرند.

*راهنمای نقشه:

آبی - قلمرو دولت طبرق

سبز - قلمرو دولت طرابلس

نارنجی - قلمرو قبیله توبو

زرد - قلمرو قبیله طوارق

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28772

به "فیلم، نیروهای دولت غرب لیبی صرمان را از کنترل نیروهای حفتر خارج کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، نیروهای دولت غرب لیبی صرمان را از کنترل نیروهای حفتر خارج کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید