فیس بوک اطلاعات ایمیل 1.5 میلیون کاربر را بی اجازه جمع آوری کرده است ، حساب های کاربری 3 سال اخیر در خطرند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اطلاعات ایمیل 1.5 میلیون کاربر فیس بوک که طی3 سال اخیر حساب کاربری خود را باز کرده اند، بی اجازه آنان در اختیار فیس بوک قرار گرفته است.

فیس بوک اطلاعات ایمیل 1.5 میلیون کاربر را بی اجازه جمع آوری کرده است ، حساب های کاربری 3 سال اخیر در خطرند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک اطلاعات ایمیل حدود 1.5 میلیون کاربر را ناخواسته افشا کرده است. این موضوع توسط یکی از پژوهشگران امنیتی که مایل به افشای نام خود نیست کشف شده است.

سخنگوی فیس بوک تایید کرد که از ماه مه سال 2016 ، یعنی زمانی که این نقض امنیتی رخ داده تا کنون بیش از 1.5 میلیون نفر فیس بوک را به عنوان شبکه اجتماعی محبوب خود برگزیده اند یا آن را به دیگر کاربران توصیه کرده اند. سخنگوی فیس بوک در این خصوص می گوید: ماه گذشته ما سیستم تأیید رمز عبور ایمیلی ر به عنوان یک گزینه برای افرادی که اعتبار حساب خود را در هنگام ثبت نام برای فیس بوک تایید می کنند، حذف کردیم. اما به نظر می رسد بعضی اطلاعات ناخواسته ایمیلی در این میان افشا شده است.

وی ادامه داد: ما به محض این که متوجه این نقض شدیم به سرعت موضوع را سرانجام دادیم. بعضی کاربران به ما گزارش دادند که در بعضی موارد تماسهای ایمیل آنان به صورت ناخواسته در هنگام ایجاد حساب کاربری آنها به فیس بوک ارسال می شود. بنابراین به سرعت مشکل را حل کردیم و به افرادی که اطلاعات ایمیلی آنان دیده شده نیز اطلاع دادیم. ما به همه کاربران اطمینان می دهیم که اطلاعات ایمیلی آنان با هیچ شخص یا گروهی به اشتراک گذاشته نشده است و کاربران می توانند مخاطبین خود را در فیس بوک از طریق بخش تنظیمات خود بررسی و مدیریت کنند.

به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان، فیس بوک کنترل اطلاعات بیش از 2 میلیارد نفر را در اختیار و امکان دسترسی به آن را دارد. شیوه های مدیریت داده های این شرکت به دنبال رسوایی کمبریج آنالیتیکا تا حد زیادی تغییر کرده است. این ماجرا باعث شد که اطلاعات شخصی بیش از 87 میلیون کاربر فیس بوک در اختیار شرکت های متفرقه قرار گیرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: انتخاب
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6631

به "فیس بوک اطلاعات ایمیل 1.5 میلیون کاربر را بی اجازه جمع آوری کرده است ، حساب های کاربری 3 سال اخیر در خطرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک اطلاعات ایمیل 1.5 میلیون کاربر را بی اجازه جمع آوری کرده است ، حساب های کاربری 3 سال اخیر در خطرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید