فعالیت 17شرکت پارک علم و فناوری خراسان در حوزه کرونا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، رضا قنبری با بیان اینکه هم اکنون 17 شرکت عضو پارک علم و فناوری خراسان به فراوری اقلام و محصولات مرتبط با پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مشغول هستند، گفت: محصولات از نظر ماهیتی در سه دسته محصولاتی که از قبل فراوری شده اند و در این ایام توسعه بازار داشته اند، فراوری محصول جدید در این بازه زمانی و پروژه های تحقیق و توسعه قرار می گیرند.

فعالیت 17شرکت پارک علم و فناوری خراسان در حوزه کرونا

وی اضافه کرد:بیشترین میزان فراوری به دستگاه ونتیلاتور با ظرفیت روزانه 30 دستگاه اختصاص دارد که 75 درصد از فراوری روزانه کشور را شامل می گردد. این دستگاه برای تنفس بیماران ریوی و کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای استاندارد CE اتحادیه اروپا است.

قنبری اضافه کرد: فراوری محصولات متنوعی نظیر لباس حفاظت فردی یکبار مصرف مخصوص کادر مراکز درمانی به میزان 200 دست در روز، شیلد محافظ صورت، محلول های آنتی باکتریال و ضدعفونی های دست و سطح با استفاده از فناوری نانو، فراوری روزانه 100 هزار لوله آزمایشگاه خونگیری، اپلیکیشن مسیریابی و نمایش بیمارستان های مربوط به بیماران کرونایی در اپ نشان و نمایش مکان های پر تردد (افراد پیاده)، پلتفرم و شبکه اجتماعی ارتباط معلمان، دانش آموزان و والدین در دوران تعطیلی مدارس برای ارائه برنامه درسی و آموزشی برای بیش از 650 هزار دانش آموز و معلم، بخشی از دستاوردهای شرکت های مستقر در پارک است.

وی در ادامه اضافه کرد: دستگاه استریلایزر پلاسما، دستگاه استریل کننده ابزار پزشکی با استفاده از بخار پراکسید هیدروژن، ضدعفونی کننده محیط با استفاده از بخار پراکسید هیدروژن در مدت زمان کمتر از 2 ساعت بدون باقی گذاشتن به جامانده مضر تا فضایی به مساحت 600 متر مکعب، وارمر سرم با ظرفیت 150 لیتر و از جنس استیل، نانو محلول آنتی باکتریال مکس نیت که در اتانول دیسپرس شده و دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی و ماندگاری بالا بر روی سطح و دست است و ترمومتر پروبی جنیوس یا دستگاه های اندازه گیری دمای بدن نیز در بین محصولات تازه فراوری شده در پارک علم و فناوری خراسان قرار دارند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان در خصوص محصولات دسته بندی شده در قالب پروژه های تحقیق و توسعه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا نیز گفت: در بین پروژه های تحقیق و توسعه یا در حال ساخت، دستگاه پرتابل فراوری اتانول 80 درصد از انواع محصولات کشاورزی دارای قند یا نشاسته و پروژه تحقیق و توسعه نمونه سازی کیت تشخیص ویروس کرونا قرار گرفته است.

قنبری در خصوص تعاملات صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت های مستقر در پارک نیز گفت: شرکت احیا درمان پیشرفته با عاملیت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران مبلغ 40 میلیارد تومان برای فراوری ونتیلاتور از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت نموده است و بعضی از شرکت ها مانند فراوری کننده محلول ضد عفونی کننده بی بو نیز به وسیله صندوق پژوهش و فناوری خراسان اقدام به دریافت تسهیلات نموده است. مذاکرات شرکت ها به وسیله این دو صندوق پژوهش و فناوری همچنان ادامه دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان به حمایت های این مجموعه از شرکت های مستقر در پارک در قالب تخفیف و تعویق در پرداخت اجاره بها و بازپرداخت تسهیلات اشاره نمود و گفت: علاوه بر حمایت های اقتصادی، شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان از حمایت های معنوی نظیر معرفی محصولات و برقراری ارتباط با دستگاه های استانی و کشوری و نیز عرضه محصولات نیز برخوردار شده اند. پارک در راستای فراوری محتوا یک وبینار تحت عنوان کرونا و اقدامات خلاقانه سازمان های آینده نگر برای شرکت ها و کارکنان برگزار نموده است و محیط کلیه شرکت ها و سازمان ها و همچنین سرویس های رفت و آمد را با محلول ضدعفونی پراکسید هیدروژن و نیترات نقره به صورت مداوم ضدعفونی می نماید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30993

به "فعالیت 17شرکت پارک علم و فناوری خراسان در حوزه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 17شرکت پارک علم و فناوری خراسان در حوزه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید