فعالیت پژوهشگاه هوافضا در کاربردی شدن علوم فضایی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طی سالهای اخیر پژوهشگاه هوافضا در حوزه کاربردی شدن علوم فضایی و حوزه پایش و کاهش خسارات در حوادث غیرمترقبه فعالیت های خوبی داشته است.

فعالیت پژوهشگاه هوافضا در کاربردی شدن علوم فضایی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در حاشیه همایش اکتشاف در عمق فضا که صبح امروز در پژوهشگاه هوافضا برگزار گردید، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته فضا با ابتکار هیأت ایرانی در سازمان ملل تصویب و پذیرفته شد و هر ساله در کشورهای مختلف جهان مراسمی برای این هفته برگزار می گردد. پژوهشگاه هوافضا نیز یکی از پژوهشگاه های تخصصی است که طی سالهای گذشته زحمات زیادی برای ترویج این علم کشیده است.

وی اضافه کرد: اخیراً نیز این پژوهشگاه در حوزه کاربست علوم فضایی فعالیت می نماید و حوزه پایش به منظور کاهش خسارات در حوادث غیرمترقبه نیز از موضوعاتی است که در این پژوهشگاه دنبال می گردد.

غلامی توضیح داد: همچنین این پژوهشگاه همکاری خوبی با وزارت ارتباطات دارد و خوشبختانه با فعالیت های اجرا شده توانسته ایم در جهان صندلی مناسبی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: با وجود محدودیت ها، ما در خاورمیانه صندلی اول را داریم و در جهان نیز بین رتبه یازدهم تا سیزدهم هستیم و توانسته ایم در علوم جدید صندلی خود را حفظ کنیم.

وی در خاتمه اعلام کرد: هر چه به سمت آینده جلو می رویم هم کاربردی کردن علوم و هم احتیاج به تحقیقات بیشتر احساس می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14995

به "فعالیت پژوهشگاه هوافضا در کاربردی شدن علوم فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت پژوهشگاه هوافضا در کاربردی شدن علوم فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید