علت مرگ فیلمساز جوان مصری در زندان قاهره اعلام شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، داذستان مصر گفت فیلمسازی که به اتهام عضو شدن در یک گروه تروریستی در زندان بود، به دلیل خوردن اشتباه مایع صدعفونی کننده به جای آب در سلول خود جان داده است.

علت مرگ فیلمساز جوان مصری در زندان قاهره اعلام شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، شادی حبش که اوایل هفته در زندان طره قاهره از جهان رفت، نزدیک به دو سال بدون محاکمه در بند بود. مقام های قضایی مصر اتهام او را عضو بودن در گروهی تروریستی، انتشار خبرهای جعلی و مشارکت در فراوری یک موزیک ویدئوی انتقادی درباره عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری اعلام نموده بودند.

فیلمساز 24 ساله تازه ترین چهره سرشناس مصر است که در زندان های این کشور به ویژه زندان طره قاهره از جهان رفته اند. ناظران داخلی و بین المللی کمبود رسیدگی های پزشکی و بهداشتی را دلیل مرگ زندانی ها می دانند و از چند ماه پیش نسبت به آن هشدار می دادند. مصطفی قاسم، شهروند آمریکایی و محمد مرسی، رئیس جمهوری پیشین هم در زندان درگذشته اند.

در بیانیه دادستان عمومی مصر درباره مرک حبش آمده است: آقای حبش بارها به درمانگاه زندان مراجعه نموده و درمان شده بود. یک روز پیش از مرگ، او به پزشک زندان گفته بود به اشتباه یک بطری الکل را به جای آب سر کشیده است. حبش بی هوش و در شرایط وخیم به درمانگاه منتقل شد و با وجود کوشش پزشکان اندکی بعد از جهان رفت.

هم سلولی این فیلمساز یک بطری خالی 100 میلی لیتری الکل پیدا نموده بود. همزمان با شیوع ویروس کرونا، مسئولان زندان طره مایع ضدعفونی کننده دست در اختیار زندانیان قرار داده بودند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31197

به "علت مرگ فیلمساز جوان مصری در زندان قاهره اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت مرگ فیلمساز جوان مصری در زندان قاهره اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید