عاقبت ملعونی که لباس امام حسین (ع) را غارت کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عاشورا پر است از شخصیت هایی که با یک تصمیم آنی سرنوشتشان را دست خوش تغییر قرار نموده اند.

عاقبت ملعونی که لباس امام حسین (ع) را غارت کرد

به گزارش، می گویند در داستان تاریخ، کربلا سنگ محک آدم هاست. در دل همه روایت های ریز و درشت این واقعه تا دلتان بخواهد می توانید شخصیت هایی را پیدا کنید که درست در بزنگاه عاشورا راهی را رفته اند که یک پایان سیاه برای زندگی شان رقم زده. آدم هایی که تاریخ هر روز یا قصه شان را برایمان تعریف می نماید یا آدم هایش را تکرار!

از جنایتکاران لشگر عمر بن سعد در کربلا است که لباس امام حسین علیه السلام را سرقت و جنایات دیگری هم مرتکب شد. نام پدرش را حریه، یحیی و حویه، نیز گفته اند.

روز عاشورا، پس از شهادت امام حسین علیه السلام، لشگر عمربن سعد به جهت غارت لباس های حضرت بر پیکر مقدسش حمله کردند. اسحاق بن حیوه، پیراهن آن حضرت را ربود و به سرقت برد و پوشید، گفته می گردد روی آن پیراهن بیشتر از 110 سوراخ از تیر و نیزه و شمشیر بود.

از دیگر جنایات این ملعون این است که وقتی امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند، عمر بن سعد در بین یارانش فریاد زد که: چه کسی داوطلب می گردد که بر بدن حسین با اسب بتازد؟

اسحاق حضرمی یکی از 10 نفری است که حاضر به اینکار شدند. آمد و با اسب خودش بر بدن امام علیه السلام تاخت؛ و بعد هم به اتفاق دیگر جانیان، نزد عبیدالله بن زیاد رفتند و جایزه اندکی از او گرفتند.

ابوعمر زاهد می گوید: در نسب آن ها دیدیم که همگی حرامزاده بودند.

اسحاق بعد از واقعه کربلا به مرض پیسی مبتلا شده و چهره اش دگرگون می گردد، همچنین موی سر و رویش می ریزد. به نقل از نفس المهموم، مختار ثقفی در زمان خونخواهی شهداء کربلا، او و دوستانش را گرفت و دست و پایشان را به بندهای آهنین بست و دستور داد آنقدر اسب بر بدن آنها تاختند تا هلاک شدند.

منبع:مهر

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13164

به "عاقبت ملعونی که لباس امام حسین (ع) را غارت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاقبت ملعونی که لباس امام حسین (ع) را غارت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید