ظریف: اگر آمریکایی ها از فشار حداکثری سخن می گویند از روی استیصال است نه قدرت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه آمریکا امروز در منطقه در موضع قدرت نیست، بلکه در موضع ضعف است، گفت: اگر آمریکایی ها از فشار حداکثری سخن می گویند، از روی استیصال است، نه از روی قدرت.

ظریف: اگر آمریکایی ها از فشار حداکثری سخن می گویند از روی استیصال است نه قدرت

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (یکشنبه) در جمع دانش آموزان و مدیران مدرسه علامه حلی طی سخنانی مطرح کرد: یکی از روزهای خوب زندگی من را رقم زدید. آنچه دیدم امیدآفرین، انرژی بخش و نیروبخش بود؛ که آینده سازان کشور دارای آزاد اندیشی، آینده نگری، اعتماد به نفس هستند و نسبت به مسائل ملی، کشور و اجتماعی دغدغه مند هستند.

وی اعلام کرد: آنچه امروز دیدم خط بطلانی است بر این ادعا که نسل جوان کشور نسبت به مسائل کشور بی توجه است.

وزیر خارجه ادامه داد: آنچه امیدبخش است این است که یک دانش آموز نخبه خود را از جامعه جدا نبیند، دغدغه ها و نگرانی های مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه را ببیند؛ ما همه بخشی از جامعه هستیم و وامدار جامعه.

ظریف مطرح کرد: امروز شاهد این درک از سوی دانش آموزان بودم که باید متکی به خودمان باشیم و برای خودمان طراحی کنیم و وابسته به طراحی های دیگران نباشیم؛ در این راه ممکن است خطاهایی هم داشته باشیم ولی نباید مجبور باشیم طراحی های دیگران را اجرا کنیم.

وزیر خارجه خطاب به دانش آموزان گفت: شما به عنوان دانش آموز باید در مقام تحلیل گر آزاد اندیش باشید، همه راهکار ها و احتمالات را ببینید.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه امروز آمریکا در منطقه در موضع قدرت نیست و در موضع ضعف است، گفت: آمریکا در هیچ یک از حوادث سال های اخیر در منطقه به اهدافش نرسیده است. اگر مقامات آمریکایی از فشار حداکثری صحبت می نمایند از روی استیصال و ناچاری است، نه از روی قدرت.

وی مطرح کرد: آمریکا به دلیل مقاومت مردم ایران و مردم منطقه نتوانسته است به اهداف خود برسد و مردم بودند که نخواستند سیاست های تحمیلی آمریکا را بپذیرند.

وزیر خارجه ایران همچنین در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه اروپایی ها باید پاسخ دهند که چقدر عادی سازی روابط مالی ایران را صورت داده اند، توضیح داد که اروپایی ها در موقعیتی نیستند که از ایران انتقاد نمایند.(اینجا بخوانید)

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8487

به "ظریف: اگر آمریکایی ها از فشار حداکثری سخن می گویند از روی استیصال است نه قدرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: اگر آمریکایی ها از فشار حداکثری سخن می گویند از روی استیصال است نه قدرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید