شیوه نامه اشتغال فرهنگیان مقیم خارج از کشور ابلاغ شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور شیوه نامه اشتغال فرهنگیان مقیم در خارج از کشور برای سال تحصیلی 99- 98 به سرپرستی های مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف را ابلاغ کرد.

شیوه نامه اشتغال فرهنگیان مقیم خارج از کشور ابلاغ شد

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی خبرنگاران از مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، این شیوه نامه برای استفاده از ظرفیت معلمان رسمی که در خارج از کشور اقامت داشته و تمایل به اشتغال در مدارس ایرانی در خارج از کشور (با حقوق ریالی، واریز در ایران) دارند، ابلاغ شده است تا مرکز امور بین الملل این وزارتخانه قبل از شروع سال تحصیلی جدید و اعزام نیروهای خود، درباره حضور یا حضور نیافتن این دسته از همکاران تصمیم گیری کند.

سرپرستی مدارس ایران در خارج از کشور باید تا سوم اردیبهشت 98 نمونه برگ متقاضیان را به همراه نامه رسمی اداری به ایمیل [email protected] ارسال نمایند. اصل مدارک و پرونده کامل افراد متقاضی نیز از سوی سرپرستی یا مدرسه ایرانی در خارج از کشور، باید حداکثر تا 20 اردیبهشت 98 به وسیله پست یا پیک به مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ارسال گردد.

بر اساس این شیوه نامه اعلام اسامی افراد به معنای موافقت با اشتغال آنها نیست، بلکه پس از تطبیق احتیاج مدرسه با شاخص ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی مدارس ایران در خارج از کشور و آنالیز درخواست سرپرستی مدرسه در کمیته نیروی انسانی مرکز امور بین الملل، اسامی افرادی که با اشتغال آنها در واحد آموزشی موافقت شده باشد، حداکثر تا اوایل شهریور 98 به سرپرستی یا مدرسه اعلام خواهد شد.

فرهنگیان مقیم داوطلب اشتغال به کار با حقوق ریالی واریز در ایران باید یا نیروهای به تبعیت از همسر غیرفرهنگی اعم از اینکه همسران آنها مامور، کارگزار، نظامی، دانشجو یا شغل آزاد دارد، باشند یا همکاران فرهنگی مقیم خارج از کشور و داوطلب خدمت در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور باشند.

در شیوه نامه ابلاغی به سرپرستی و مدارس خارج از کشور تاکید شده است صرفا درخواست متقاضیانی که دارای ویزا و مجوز اقامت در خارج از کشور هستند و متعهد همکاری با مدرسه در دوره های تحصیلی می شوند، را دریافت و به مرکز امور بین الملل ارسال نمایند.

طبق این شیوه نامه، به افراد متقاضی در صورت اشتغال صرفا حقوق و مزایای ریالی داخل کشور از منطقه مبدا پرداخت می گردد و اولویت با افراد متقاضی خدمت در دوره ابتدایی است، هرچند تاکید شده است، افرادی که دارای گواهی ضمن خدمت دوره های دانش افزایی و کتاب تازه تالیف شده هستند، در اولویت باشند. همچنین به خاطر محدودیت های اقتصادی در به کارگیری نیرو، فرهنگیان مقیم باید نسبت به نیروهای محلی در اولویت باشند.

علمی**9294*1883**

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6154

به "شیوه نامه اشتغال فرهنگیان مقیم خارج از کشور ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه اشتغال فرهنگیان مقیم خارج از کشور ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید