سوء استفاده از تصاویر شخصی جرم است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک وکیل پایه یک دادگستری درباره جرم بودن تصویربرداری به صورت غیر قانونی توضیحاتی داد.

سوء استفاده از تصاویر شخصی جرم است

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، سوء استفاده از تصاویر، فیلم و صدای افراد از نظر قانونی جرم است و هیچ شخصی نمی تواند به صورت غیر قانونی صدای شخصی را ضبط کند و یا از او به صورت غیر قانونی تصویربرداری نموده و آن ها را منتشر کند.

محمد امین حسین آبادی وکیل پایه یک دادگستری ، درباره سوء استفاده از تصاویر و فیلم های شخصی اظهار کرد: سوء استفاده یا تجاوز به حریم خصوصی طبق قانون جرم است.

او ادامه داد: تصویر برداری یا فیلم برداری به صورت غیر قانونی از مصادیق هتک حرمت است و فردی که مرتکب این عمل می گردد، از لحاظ قانونی مورد تعقیب قرار می گیرد.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه می توان از منتشر کنندگان عکس ها و فیلم های شخصی شکایت کرد، گفت: هر شخصی که عکس یا فیلم او به صورت غیر قانونی منتشر شده، می تواند به دلیل بی آبرو شدن، شکایت خود را تقدیم دادگاه کند.

حسین آبادی توضیح داد: برای انتشار عکس و فیلم غیر قانونی جرم انگاری انجام شده است و فرد مرتکب مشمول مجازات قانونی می گردد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

بازگشت به صفحه رسانه ها

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13149

به "سوء استفاده از تصاویر شخصی جرم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوء استفاده از تصاویر شخصی جرم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید