ویزای کانادا: سایه شوم زلزله بر سر ونکوور؟!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اخیرا یک محقق علوم زمین، گسل بزرگی را در تنگه جورجیا کشف نموده است که ممکن است روزی باعث به وجود آمدن زلزله ای 6 ریشتری در ساحل ونکوور گردد. آقای راید مریل - Reid Merrill - که دانشجوی مقطع دکتری در رشته علوم جو، اقیانوس و زمین در دانشگاه بریتیش کلمبیاست می گوید که این زلزله ممکن است شبیه زلزله سال 2001 در سیاتل ایالات متحده امریکا باشد که در آن هنگام خسارتی بالغ بر 4 میلیون دلار به آن شهر وارد آورد.

ویزای کانادا: سایه شوم زلزله بر سر ونکوور؟!

این گسل در نزدیکی ساحل Sunshine قرار گرفته است - که در حدود 50 کیلومتری شمالشرق ونکوور واقع شده است - و با تحلیل داده های 30 سال اخیر کشف شده است. این گسل طولی حدود 20 کیلومتری دارد که اگر تمام آن بلغزد زلزله ای به بزرگی بیش از 6 ریشتر ایجاد خواهد نمود.

آنگونه که Natural Resources Canada اعلام نموده است زلزله ای در این ابعاد می تواند باعث آسیب جدی به ساختمان های آجری فرسوده وارد آورد. مریل می گوید رومرکز زمین لرزه در نزدیکی شهرهایی نظیر ونکوور و نانایمو قرار گرفته است.خانم آلیس برد که یک زلزله شناس است می گوید نتایج تحقیقات مریل به ما خاطرنشان می نماید که کانادا هم کشوری زلزله خیز است. زلزله های کانادا معمولا بین 6 تا 7 ریشتر قدرت دارند اما خوشبختانه تا کنون تلفات جانی و خسارات اقتصادی چندانی در پی نداشته اند.

شواهد تاریخی به ما می گویند احتمالا در اوایل قرن بیستم زلزله ای به بزرگی 5 ریشتر نانایمو را لرزانده است و احتمالا ریشه آن زلزله هم به همین گسلی مرتبط بوده است که مریل کشف نموده است. اما مریل می گوید هنوز مطمئن نیست این نتیجه گیری درست باشد.

لازم به ذکر است در کانادا، مانند سایر نقاط دنیای پیشرفته و پیشرفته، برای ساختمان سازی و احداث پل ها، حتما باید قانون مرتبط با رلرله رعایت گردد و حتما این ساختمان ها باید به خوبی ضد زلزله باشند. نگرانی هایی هم که در خصوص آسیب به ساختمان های آجری فرسوده در بالا بیان شد، به این خاطر ابراز شده اند که این ساختمان ها قبل از تصویب قانون مرتبط با ساختمان سازی ضد زلزه احداث شده اند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 63466

به "ویزای کانادا: سایه شوم زلزله بر سر ونکوور؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: سایه شوم زلزله بر سر ونکوور؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید