زیباترین جاذبه های تایوان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در طول سال ها، تایوان از ملیت ها و کشورهای مختلفی مانند اسپانیا ، هلند ، ژاپن و چین که در این جزیره ساکن شده اند، تاثیرات زیادی گرفته است. در سال های اخیر تایوان بیشتر تحت تاثیر فرهنگ های غربی بوده است. امروزه این کشور ترکیبی از جاذبه های طبیعی، شهری و مکان های معنوی و فرهنگی را در بر می گیرد که با آنها آشنا می شوید.

زیباترین جاذبه های تایوان

معبد منگجیا لونگشان

معبد منگجیا لونگشان (Mengjia Longshan) در پایتخت تایوان واقع شده است. این معبد که یکی از قدیمی ترین معابد تایپه به شمار می رود، در سال 1738 میلادی و در دوران سلطنت سلسله کینگ (Qing) ساخته شد. دیوارهای رنگارنگ و سقف طلایی آن از عناصر کلاسیک معماری تایوان محسوب می شود. تایوان در طول قرن ها درگیر بلایای طبیعی و جنگ بوده اما این معبد پس از بازسازی به شکوه سابق خود بازگشته است. پیروان آئین های بودا، ماتسو و تائو در کنار یکدیگر در این معبد به عبادت می پردازند. بوی غذا و عطر گل هایی که اغلب این افراد به همراه خود می آورند تمام فضای معبد را پر می نماید. زمانی که به معبد نزدیک می شوید، سه دروازه و یک آبشار زیبا را خواهید دید.

معبد کنفوسیوس تایوان

معبد کنفوسیوس تایوان (Taiwan Confucian Temple) در سال 1665 میلادی در شهر تاینان (Tainan) به منظور تعلیم خردمندان و فراهم آوردن محلی برای سخنرانی ها ساخته شد. تمرکز اصلی مکتب کنفوسیوسی که بیش از 300 سال قدمت دارد، تمرکز ویژه ای بر روی انسان شناسی و درک بشر به عنوان موجودی ذاتا پاک است. این مکتب به عنوان یکی از مکاتب اصلی در تایوان شناخته می شود و نقش محوری در سازماندهیِ آموزش و مناسک معنوی ایفا می نماید. معماری این معبد نشان دهنده معماری به سبک نواحی جنوبی چین است. امروزه معبد کنفوسیوس مکانی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی به شمار می رود و یکی از جاذبه های تایوان برای مردم محلی و گردشگران محسوب می شود.

دژ سانتو دومینگو

دژِ سانتو دومینگو (Fort Santo Domingo) نماد تاریخِ غنیِ تایوان و متاثر از معماری اروپایی است. این دژ در سال 1629 توسط اسپانیایی ها ساخته شد؛ البته از آن موقع تا به امروز، این دژ محل اقامت انگلیسی ها و هلندی ها بوده است. امروزه این دژ به یک موزه تبدیل شده است و علی رغم مساحت کمی که دارد، وجود یک راهنما برای درک بیشترِ آن لازم است. دژِ سانتو دومینگو در شین بِی (Xinbei) در طول سا ل ها توسط هلندی ها و انگلیسی ها دست خوش تغییرات زیادی شده است؛ انگلیسی ها دیوارهای سنگی را ساختند و کنسول گری بریتانیا را به این دژ افزودند. در انتهای روز می توانید از معبد این دژ با منظره رو به رودخانه دانشویی (Danshui) دیدن کنید که مکان بسیار زیبایی است.

دژ زیلاندیا

دژِ زیلاندیا (Zeelandia) در قرن 17 میلادی، بین سال های 1624 تا 1634 ساخته شد. این دژ که امروزه دژِ آنپینگ (Anping) نامیده می شود، توسط هلندی ها در جنوب جزیره تایوان، کمی دورتر از سواحل تانیان، بنا شده است. اگر می خواهید اطلاعاتی درباره اشغال این منطقه توسط هلند به دست آورید، این دژ مکانی ایده آل برای مرور تاریخ است. در این دژ موزه ای وجود دارد که جزئیات جالبی درباره تاریخ غنیِ جنوبِ تایوان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. این دژ پس از ساخته شدن توسط هلندی ها اورلاند (Orlande) نامیده می شد و به عنوان یک سنگر دفاعیِ مهم در نواحیِ آلپینگ به شمار می آمد.

بقایای پل لانگتنگ

خرابه های پلِ لانگتِنگ (Longteng Bridge) گواهِ زلزله های شدیدی هستند که در طول تاریخ در تایوان رخ داده است؛ به خصوص دو زلزله شدیدی که در سال های 1935 و 1999 در تایوان رخ داد و باعث تخریب این پل و چندین ساختمان دیگر در سانی (Sanyi) شد. این پل در دوران استعمار ژاپن در سال 1905 ساخته و امروزه به مکانی آرام برای گردشگران تبدیل شده است. ایستگاه معروف شانگ شینگ (Shengxing) در نزدیکیِ این پل که با چند مجسمه ی ژاپنی پر شده، حسِ نوستالژیِ خاصی را القا می نماید.

میدان آزادی

در میدان آزادیِ تایوان (Liberty Square) می توانید تالار یادبود چیانگ کای شِک (Chiang Kai-Shek)، سالن کنسرتِ ملی و سالن تئاتر ملی را ببینید. تالار یادبود چیانگ کای شِک، یکی از جاذبه های تاریخیِ تایپه محسوب می شود که به منظور ادای احترام به رئیس جمهورِ سابقِ تایوان، چیانگ کای شِک ساخته شد. این بنا دارای دیوارهای سفیدِ مرمری است که با سقف آبی رنگ و باغ گل های سفید و قرمزش تضاد زیبایی دارند. گل های این باغ در واقع به گونه ای طراحی شده اند که نماد رنگ های پرچم تایوان باشند. در اطراف این تالار یک باغ 62 هکتاری، تئاتر ملی و سالن های کنسرت قرار گرفته اند که میزبان رویدادهای فرهنگی زیادی با اجرای هنرمندانِ مطرح بین المللی هستند.

کاخ موزه ملی

کاخ موزه ملی (National Palace Museum) محل نگه داری و نمایش مجموعه های با ارزشی است که قدمت آن ها به قرن دهمِ میلادی باز می شود. آثار هنری و تاریخیِ این موزه به حدی زیاد هستند که تنها یک درصد از آن ها را می توان در نمایشگاه های موزه در زمان های مختلف مشاهده کرد. کاخ موزه ملی که بر روی فرهنگ چینی متمرکز است، به دلیل نمایش هرچه بهترِ آثار تاریخی، نمایشگاه های خود را به صورت چرخشی برگزار می نماید. این موزه برای به نمایش گذاشتن بهترین مجموعه هنری چینی در دنیا شهرت دارد و آثاری از جمله نقاشی، خوش نویسی، سفالگری، آثاری با سنگِ یشم و مجسمه های سرامیکی را می توان در این موزه مشاهده کرد.

معبد خدای شهر شینچو

معبد خدای شهر شینچو (Hsinchu City God Temple) یک معبد تائوییِ بسیار زیبا است. علی رغم این که ساختمان این معبد رنگین است، بخش های داخلیِ آن کمی تاریک و ترسناک به نظر می رسند. مقابل این معبد یک بازار سنتی شلوغ قرار گرفته است که در آن انواع مواد غذایی و کالاهای جالب و اسرارآمیز به فروش می رسد. زمانی که وارد معبد می شوید، با یک جفت شیرِ سنگیِ بلو اِستون (Bluestone) روبه رو می شوید. در داخل اتاق های معبد مجسمه های عظیمی با چهره های ارعاب آور قرار گرفته اند. این معبد به عنوان مهم ترین معبد خدایان در تایوان شناخته می شود. در پشتِ این معبد می توانید اطلاعاتی مفید درباره ساخت و تاریخِ آن پیدا کنید.

صومعه فو گوانگ شان

صومعه فو گوانگ شان (Fo Guang Shan) مرکز فرماندهیِ محفلِ رهبانیِ فو گوانگ شان یا مذهب بوداییِ اومانیستی است. این صومعه با بیش از 10 معبد و دو دانشگاه، به همراه باغ ها، مدرسه و اتاق های مراقبه عظیم ترین صومعه بودایی در تایوان محسوب می شود. بین بخش های قدیمیِ معبد و بخش های جدیدترِ آن که در طول سال ها بازسازی شده است، حسی متفاوت وجود دارد. این مکانِ 55 هکتاری، محلی بسیار آرامش بخش و مکان نگه داریِ یک مجسمه عظیمِ بودا است. صومعه فو گوانگ شان، مکانی ایده آل برای آشنایی با تاریخ، فرهنگ و مذهیب بودایی به شمار می رود. هنگامی که صدای باد و ناقوس ها در این معبد می پیچد، حسی توامان با آرامش را ایجاد می نماید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48831

به "زیباترین جاذبه های تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاذبه های تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید