برطرف موانع از نقاط حادثه خیز قم لازم است، لزوم روان سازی ترافیک

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا هاشمی غروب سه شنبه در جلسه شورای ترافیک استان قم که در استانداری قم برگزار گردید، بیان نمود: اینکه در حرم اهل بیت(ع) توفیق خدمت گذاری به مردم را داریم بهترین دوران مسئولیتی ماست.

برطرف موانع از نقاط حادثه خیز قم لازم است، لزوم روان سازی ترافیک

وی با بیان اینکه به دلیل حساسیت بالای استان قم روان سازی ترافیک و برطرف موانع از نقاط حادثه خیز اهمیت بسیاری دارد، اضافه کرد: استان قم مسیر مواصلاتی 17 استان کشور است، همچنین شهری زیارتی است و 24 میلیون مسافر به قم سفر می نمایند و سالانه 165 میلیون خودرو وارد قم می شوند بنابراین توجه به مسائل ترافیکی در این شهر اهمیت بسیاری دارد.

سرپرست استانداری قم با تأکید بر ضرورت روان سازی ترافیک در این استان اضافه کرد: آنالیز تصادفات موتورسیکلت سواران در مجمع سلامت مطرح شد زیرا سالانه در اثر تصادفات موتورسیکلت ها خسارات زیادی وارد می گردد که باید کاهش آن در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: عدم روشنایی، عدم پایش منطقه ای، بی توجهی به حفاری ها و غیره از جمله مواردی است که می تواند منجر به تصادف موتورسیکلت ها گردد که برطرف آن ها باید مورد توجه باشد.

هاشمی بر اصلاح نقاط حادثه خیز در قم تأکید کرد و اضافه کرد: در استان قم بیش از 60 نقطه حادثه خیز وجود داشته است که 30 نقطه آن مرتفع شده است.

وی بیان نمود: روز گذشته جلسه شورای عالی شهرسازی برگزار گردید و در این جلسه کلیات طرح جامع قم به تصویب رسید، همچنین در این جلسه در خصوص طرح حرم تا جمکران نیز چند گام جلوتر رفتیم زیرا 700 متر بافت فرسوده داریم که کمیته قرار شد بازدید میدانی انجام دهد تا تصمیم لازم را در مورد آن اتخاذ کند.

سرپرست استانداری قم گفت: با توجه به اینکه استان قم مسیر عبور 17 استان کشور است باید راه های این استان استانداردهای لازم را دارا باشد.

وی ابراز کرد: متأسفانه گاردریل ها در جاده های استان قم بسیار مشکل دارند که باید رنگ آمیزی و شستشو شوند، همچنین تابلوها در برخی از جاده ها مدت زمان زیادی است که شستشو نشده اند در حالی که باید به خوبی شسته شوند تا در شب انعکاس نور لازم را داشته باشند.

هاشمی همچنین گفت: کمربندی قم به سمت اراک وضعیت نامناسبی پیدا نموده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: همه مسئولان باید با یکدیگر در اجرای طرح محدودیت ورود تاکسی در خیابان آذر هماهنگ شوند تا بتوان تصمیم گیری خوبی را انجام داد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3224

به "برطرف موانع از نقاط حادثه خیز قم لازم است، لزوم روان سازی ترافیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف موانع از نقاط حادثه خیز قم لازم است، لزوم روان سازی ترافیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید