ذخیره آب سد شهید رجایی کم شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، هادی نیک اختر پیش ازظهر یکشنبه در جلسه کارگروه آب کشاورزی شهرستان جویبار با بیان اینکه آب حدود دو هزار و 400 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان از سد شهید رجایی تامین می گردد، اضافه نمود: با توجه به کمبود آب کشاورزی باید نسبت به کشت جایگزین در شهرستان اقدام جدی صورت گیرد.

ذخیره آب سد شهید رجایی کم شد

وی با تاکید براینکه با مدیریت برآبهای سطحی در سال زراعی جدید می توانیم از بحران کم آبی در حوزه کشاورزی جلوگیری کنیم، گفت: لایروبی آب بندان ها هم در پیشبرد کشاورزی بدون دغدغه کمبود آب موثر است و در همین راستادر سال گذشته به وسیله مشارکت مردمی پنج قطعه آب بندان با اعتبار دو میلیارد و 100 میلیون تومان و در سالجاری شش قطعه آب بندان با اعتبار 6 میلیاردو 300 میلیون تومان لایروبی شده است.

نیک اختر اعلام کرد: در این شهرستان 60 قطعه آب بندان وجود دارد که برای لایروبی هر قطعه آن 500 تا 700 میلیون تومان اعتبار احتیاج است.

وی درخصوص لایروبی رودخانه سیاهروددر این شهرستان گفت: برای لایروبی این رودخانه 380 میلیون تومان در نظر گرفته شده که تا کنون این مبلغ تخصیص نیافته است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1875

به "ذخیره آب سد شهید رجایی کم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره آب سد شهید رجایی کم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید