دکان بیمارستان ها برای فروش دارو و تجهیزات پزشکی، انجام جراحی های تخصصی در مراکز جراحی محدود، ممنوع است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، جان بابایی گفت: هیچ بیمارستانی خصوصی و دولتی حق ندارد بیمار را برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان بفرستد.

دکان بیمارستان ها برای فروش دارو و تجهیزات پزشکی، انجام جراحی های تخصصی در مراکز جراحی محدود، ممنوع است

به گزارش خبرنگار ، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت در همایش سراسری دفاتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های تابعه وزارت بهداشت، اظهار کرد: تخلفات تعرفه ای اغلب در قالب دریافت وجوه غیرمتعارف است. متاسفانه گزارشاتی از این دست تخلف ها از استان ها داشته ایم و برخورد سریع در این نوع تخلفات موثری بوده که اثر پیشگیرانه دارد.

او با بیان اینکه مهم ترین عامل نارضایتی مردم در حوزه سلامت مربوط به حوزه درمان و گلایه از نوع برخورد تیم درمان است، گفت: معاونت درمان نیز در این راستا برنامه ای را تدارک دیده است که بر اساس آن مقرر شد تا کارنامه پزشکان را ارائه کنیم و نوع رضایتمندی مردم از پزشک و پرسنل در درآمد آن ها موثر باشد.

بیشترین گلایه ها در حوزه اورژانس های بیمارستانی

جان بابایی با بیان اینکه بیشترین گلایه ها در حوزه اورژانس های بیمارستانی است، گفت: این نارضایتی ناشی از این است که یا مدیریت روند درمانی بیمار به درستی انجام نمی شود یا اگر مدیریت درمان را به خوبی هم انجام می دهند، توضیحات لازم در باره بیماری و روند درمانی به بیمار و خانواده اش داده نمی شود.

ابلاغ بسته خدمات سرپایی درمان در آینده ای نزدیک

معاون درمان وزیر بهداشت از ابلاغ بسته خدمات سرپایی درمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: یکی از چالش های در حوزه مراکز جراحی محدود است؛ متاسفانه گاهی می بینیم که یک جراحی تخصصی در یک مرکز جراحی محدود انجام می شود؛ این اقدام به سلامت بیماران آسیب وارد می کند. برخی مطب ها خدماتی را انجام می دهند که اصلا نباید در مطب انجام شود ، به همین دلیل در حال تدوین بسته خدمتی سرپایی و بسته خدمتی در مطب ها هستیم.

جان بابایی با بیان اینکه خط قرمز ما ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی است، گفت: هیچ بیمارستانی خصوصی و دولتی حق ندارد بیمار را برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان بفرستد، بلکه باید دارو و تجهیزات مورد نیاز بیمار را در داروخانه بیمارستان تهیه کند همچنین هیچ پزشکی هم حق ندارد که بیمار را به داروخانه یا شرکتی خاص برای تهیه دارو تجهیزات پزشکی بفرستند و حتی در بیمارستان های خصوصی اگر بیمار اصرار بر استفاده از برند خاص داشت، پزشک باید لیست آن را در اختیار داروخانه بیمارستان قرار دهد تا برای بیمار تهیه شود.

او با اشاره به همکاری بیمارستان ها و شرکت های خصوصی برای فروش دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: دکان و دستگاهی که سال ها پیش در کنار بیمارستان ها به راه افتاده و با شرکت ها دارو و تجهیزات پزشکی به مردم می فروشند باید جمع شود. خوشبختانه این موضوع بعد از طرح تحول سلامت به حداقل رسید و نباید به قبل بازگردیم .

معاون درمان وزیر بهداشت در سرانجام تاکید کرد: حقوق بیماران در اولویت است و در این زمینه با کسی تعارف نداریم، زیرا بیمار محور همه خدمات ما در بیمارستان هاست، در صورت بروز این تخلف درجه اعتباربخشی بیمارستان کسر می شود. بیمارستان موظف است که درجه اعتباربخشی بیمارستان را در محلی که قابل دید باشد، نصب کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13189

به "دکان بیمارستان ها برای فروش دارو و تجهیزات پزشکی، انجام جراحی های تخصصی در مراکز جراحی محدود، ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکان بیمارستان ها برای فروش دارو و تجهیزات پزشکی، انجام جراحی های تخصصی در مراکز جراحی محدود، ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید