دلخوری بهتاش فریبای واقعی از سریال پایتخت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، استفاده از نام بهتاش فریبا در سریال پر بیننده پایتخت دلخوری شدید خانواده بهتاش فریبا پیشکسوت ارزنده باشگاه استقلال را به دنبال داشته است...

دلخوری بهتاش فریبای واقعی از سریال پایتخت

حمیدرضا عرب،مجموعه پایتخت در ایام نوروز مخاطبان بسیاری را متوجه خود کرد و به گواه آمار یکی از پربیننده ترین سریال هایی بود که در این روزها روی پرده نمایش آمد. این مجموعه کوشید با داستان سازی های ساده و جذاب، شخصیت سازی های فکاهی وگاه با استفاده از لهجه شیرین مازنی وایضا با ادبیات کوچه بازاری بیننده را پای گیرنده تلوزیون میخکوب کند و همچون گذشته به عنوان یکی از مجموعه های پیروز در عرصه سریال های تلوزیونی اقبال عمومی را به دست آورد. از نقطه نظر عوام شاید این سریال نمره قبولی گرفته باشد اما بودند منتقدانی که بعضی از ادبیات و دیالوگ های به کاربرده شده در این سریال را مناسب ندانسته و آن را به نقد کشیدند.

درکنار نقدهایی که به بعضی فاش گویی ها وارد بود، استفاده از نام بهتاش فریبا در پایتخت این پرسش را به وجود آورد که آیا از صاحب اصلی این نام که یکی از چهره های ماندگار باشگاه استقلال محسوب می گردد، برای بازی با این اسم در این مجموعه پرمخاطب اجازه گرفته شده است و آیا بهتاش فریبا که از خوش نام ترین چهره های باشگاه استقلال محسوب می گردد تمایلی به استفاده از نامش در این برنامه داشته است؟

کنکاش درباره این سوال نشان می دهد که هیچ حس رضایتمندی در خانواده بهتاش فریبا نسبت به استفاده از این نام در سریال پایتخت وجود نداشته و حتی خانواده بهتاش فریبا در ایام نوروز تماشای این سریال را تحریم نموده بودند.

شاید حضور محسن تنابنده در یکی از برنامه های تلوزیونی چند سال پیش و ابراز ارادت به بهتاش فریبا اورجینال و ادعای اینکه او و بسیاری از بازیگران این مجموعه استقلالی هستند تا حدی ذهن را به این سمت و سو سوق می داد که ظاهرا او و دیگر عوامل برنامه از بهتاش فریبا بابت به کار گیری نامش برای یکی از شخصیت های این مجموعه اجازه دارند اما در این ایام که پایتخت روی پرده نمایش رفته به خصوص در سال های اخیر که بهرام افشاری بازیگر نقش بهتاش فریبای قلابی در آن پررنگ شده هیچ تماسی با بهتاش فریبا در این راستا گرفته نشده است.

شاید عوامل سازنده این سریال به خیال آنکه بهتاش فریبا و خانواده اش از این ماجرا استقبال نموده اند که نام آقا بهتاش به این وسیله در یک برنامه پرمخاطب دوباره سرزبان ها می افتد اما در عمل شاهدیم که نام بهتاش فریبای عظیم تحت الشعاع نام ساختگی در این سریال قرار گرفته به گونه ای که حتی اگر امروز موتور جستجوی گوگل را با این عبارت به کار بگیرد می بینید که برخلاف تصور وقتی نام بهتاش فریبا به اصطلاح سرچ می گردد بیشتر عکس های بهرام افشاری در آن ظاهر می گردد!

در واقع می توان این طور به ماجرا نگریست که عمق ناراحتی و اعتراض خاموش بهتاش فریبا و خانواده اش ناشی از زیر سایه قرار دریافت نامی است که سال های در فوتبال این مملکت افتخار آفرید و چه در دوران بازی و چه در دوران مربیگری همیشه یکی از خوش نام ترین ها بود. هرچند که بعضی صفحات استقلالی در این روزها کوشیدند نام بهتاش فریبا را با اشاره به افتخارات دوران ماضی دوباره به مخاطبان معرفی نمایند و بگویند بهتاش فریبای واقعی بهتاش فریبای باشگاه استقلال است اما به نظر می رسد که استفاده حداکثری از این نام در سریال پایتخت تا حد زیادی توانسته نام بهتاش فریبای اصلی را در سایه و تحت الشعاع قرار دهد.

بهتاش فریبا نامی است که در جامعه کمتر به گوش مان می خورد. نام هایی مانند علی کریمی به وفور در جامعه وجود دارد و شاید اگر از این نام استفاده می شد به دلیل تشابهات فراوان اسمی در جامعه هرگز علی کریمی عظیم(جادوگر) نسبت به آن واکنش نشان نمی داد اما وقتی با اسم خاصی همچون بهتاش فریبا روبرو ایم داستان کمی متفاوت می گردد و باید به بهتاش فریبا و خانواده استقلالی اش حق داد که از این اقدام به شدت ناراحت باشند وحتی سریال پایتخت را تحریم نمایند. تماس های بسیاری در روزهای اخیر از سوی خبرنگاران حوزه فوتبال با بهتاش فریبا گرفته شد تا نسبت به این ماجرا اظهارنظر کند اما او فعلا ترجیح می دهد اظهار نظر درباره سریال پایتخت را به خاطر مردم که علاقه زیادی به تماشای این سریال داشتند را به آینده موکول کند.

البته نباید این واقعیت را نیز انکار کرد که بهرام افشاری بازیگر نقش بهتاش فریبا رشد قابل توجهی به لحاظ شیوه بازیگری و به کار بردن ریزه کاری های یک بازیگر نقش طنزدر سال های اخیر داشته و به خوبی توانسته در میان دیگر بازیگران طنز این مجموعه جای خاصی برای خود باز کند اما نباید فراموش کنیم انتخاب نام بهتاش فریبا برای نقش او هرگز جذاب نبود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27613

به "دلخوری بهتاش فریبای واقعی از سریال پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلخوری بهتاش فریبای واقعی از سریال پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید