دستمزد حق التدریسها پرداخت نشد، کسری قابل ملاحظه بودجه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حسین عسکریان ابیانه با اشاره به بودجه سال 97 آموزش عالی گفت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری یک ماموریت تحقیقاتی و فناوری دارد و باید براساس جداولی که هیات امنای دانشگاه ها ارائه می دهند حداقل 15 درصد اعتبارات خود را صرف تحقیقات، پژوهش و فناوری نمایند.

دستمزد حق التدریسها پرداخت نشد، کسری قابل ملاحظه بودجه

وی ادامه داد: اگر این 15 درصد اختصاص داده گردد، دانشگاه ها با کسری بودجه روبرو می شوند، بنابراین مجبور هستیم بخشی از اعتبارت فناوری را صرف هزینه های جاری کنیم.

معاون اداری اقتصادی وزارت علوم توضیح داد: این موضوع به کیفیت آموزش عالی لطمه می زند با احتساب این موضوع و اینکه دستمزد حق التدریس ها را چند ترم است که هنوز پرداخت نکرده ایم با کسری بودجه قابل ملاحظه ای روبرو می شویم.

وی از دولت تشکر کرد و اضافه نمود: سال گذشته در قالب اوراق خزانه مقداری از کسری بودجه دانشگاه ها را پوشش داد ولی چون تمام کسری ها پرداخت نشده است اگر به عنوان مثال دولت بخواهد 600 میلیارد تومان از 1000 میلیارد تومان سال گذشته را به وزارت علوم اختصاص دهد، بخش قابل توجه ای از کسری های دانشگاه ها پوشش داده می گردد.

عسکری ابیانه درباره بودجه سال 97 اضافه نمود: باید امسال تمام گردد تا بتوانیم معین کنیم که برای سال 97 چه مقدار بودجه احتیاجمندیم، فکر می کنم اگر در تبصره ها بودجه خوبی به وزارت علوم اختصاص دهند، بتوانیم کسری های خود را پوشش دهیم ولی درحال حاضر نمی توانم یک مبلغ معین برای بودجه سال 97 اعلام کنم.درحال حاضر مشغول رایزنی با سازمان برنامه برای افزایش بودجه هستیم.

وی ادامه داد: ولی در مجموع وزارت علوم و دانشگاه ها به رشد قابل ملاحظه ای در بودجه احتیاج دارند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ویکی گرام
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46103

به "دستمزد حق التدریسها پرداخت نشد، کسری قابل ملاحظه بودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستمزد حق التدریسها پرداخت نشد، کسری قابل ملاحظه بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید