خصوصی سازی با این شرایط؟ حالا حالاها بعید است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رییس سازمان خصوصی سازی آب پاکی را روی دست وزارت و مجلس و فوتبال ریخته و می گوید: خصوصی سازی با این شرایط حالا حالاها امکان پذیر نیست.

خصوصی سازی با این شرایط؟ حالا حالاها بعید است

خصوصی سازی با این شرایط؟ حالا حالاها بعید است

هرچه وزیر ورزش و جوانان بیشتر اصرار می نماید که پرسپولیس و استقلال تا سرانجام سال خصوصی می شوند، رییس سازمان خصوصی سازی هم بیشتر تأکید می نماید که این اتفاق شدنی نیست. البته این به جز مواردی است که هر دو در جلسه ای می نشینند و پوری حسینی در مصاحبه با رسانه ها بعد از جلسه با رودربایستی می گوید که حتماً یاری می کنیم واگذاری انجام گردد.

موضع واقعی و حرف های بی تعارف رییس سازمان خصوصی سازی درباره واگذاری را اما باید در مصاحبه هایی از او بخوانیم که در سایر مواقع بیان می نماید. مثل همین حالا که آب پاکی را روی دست وزارت و مجلس و فوتبال ریخته و می گوید: خصوصی سازی با این شرایط حالا حالاها امکان پذیر نیست. هرچند که سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش هیچ یک از این حرف ها را قبول ندارد و هر بار با تحکم بیشتری می گوید: من می گویم می گردد!

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، به تازگی مصاحبه جدیدی درباره خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شرح می دهد: مجلس شورای اسلامی حکمی را در قانون بودجه آورده که باید این دو باشگاه تا شهریور ماه سال 98 در فرابورس عرضه شوند اما برای انجام این کار باید ساز و کاری فراهم باشد که متاسفانه فعلاً مهیا نیست و باشگاه ها فاقد این شرایط هستند.

بعید است شرایط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا دو، سه ماه آینده برای پذیرش در فرابورس مهیا گردد. برای چندمین بار است که پوری حسینی به این نکته تأکید می نماید و می گوید: باید ابتدا شرایط لازم در دو باشگاه فراهم باشد و بعد حکم مجلس اجرا گردد که با توجه به وضعیت باشگاه ها بعید به نظر می رسد این اتفاق تا شهریور رخ بدهد. در این صورت باید تدبیری کنیم که چگونه تا سرانجام سال این کار را انجام دهیم. طبق مباحثی که دو ماه پیش در جلسات مربوط مطرح شد، شرکت های استقلال و پرسپولیس باید سهامی عام داشته باشند. همچنین این باشگاه ها باید حداقل سهام را داشته باشند اما الان یکی از آنها فقط یک میلیون و دیگری 10 میلیون تومان سهام دارد! علاوه بر این باید صورت های اقتصادی در این باشگاه ها شفاف باشد و در سازمان امور اقتصادیاتی وضعیت خوبی داشته باشند.

او با اشاره به اینکه دو تیم بزرگ تهرانی هیچ یک از شرایط فوق را برای پذیرش در فرابورس ندارند، تأکید می نماید: صورت های اقتصادی 3،31 و 4،31 سال 97 این باشگاه ها داری ابهام هستند و صورت های اقتصادی جدید این باشگاه ها نیز باید آنالیز شوند. هرچند اخیراً با کوشش های سلطانی فر و همکاران شان در وزارت ورزش در این باشگاه ها اصلاح ساختار خوبی صورت گرفته و نسبت به چند سال قبل که این باشگاه ها قرار بود خصوصی سازی گردد، پیشرفت چشمگیری نموده اند. قبلاً در این باشگاه ها صورت اقتصادی پیدا نمی شد اما الان حداقل صورت های اقتصادی هرچند با ابهام وجود دارد.

پوری حسینی معتقد است که پذیرش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس تا سرانجام سال 98 هم امکان پذیر نیست. او در این رابطه شرح می دهد: از آذر 97 مصوبه ای برای خصوصی سازی این باشگاه ها صادر شده است با این تفاوت که سال جاری مجلس برای نحوه خصوصی سازی حکمی داده که فقط این باشگاه ها باید در فرابورس واگذار شوند که این تاکنون انجام نشده و بعید می دانم با این شرایط حالا حالا ها انجام گردد.

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره نحوه عرضه این باشگاه ها در فرابورس و اینکه آیا همه طرفداران و علاقه مندان می توانند این سهام را خریداری نمایند، می گوید: در مرحله اول 5 تا 10 درصد سهام این باشگاه ها به عموم واگذار می گردد تا در ادامه قیمت معین گردد البته کسی مدعی نیست که کل سهام باشگاه ها ریز ریز و به افراد مختلف واگذار گردد. باید مالکیت 51 درصد سهام، صاحب معین داشته باشد تا بتواند برای باشگاه مدیر مشخص کند و به دیگر کارها بپردازد.

مجلس نگفته که باید کل سهام باشگاه ها به صورت خرد به مردم عرضه گردد. پوری حسینی با تأکید بر این موضوع شرح می دهد: این کار در فرابورس سلسله مراتب دارد و بعداً سهام بلوکی باید قیمت گذاری گردد، حال اینکه آیا این نحوه واگذاری درست است یا خیر حرف دیگری است. فعلاً که الزامات مد نظر برای پذیرش در فرابورس انجام نشده و بعید هم به نظر می رسد که فعلاً انجام گردد اما اگر مجلس به این نتیجه برسد که به روش دیگری خصوصی سازی انجام گردد می توان راه چاره هایی پیدا کرد که این کار با سرعت بیشتری انجام گردد. در این حالت هیئت واگذاری تشکیل می گردد و کار را جلو می برد اما الان شرایط عرضه در فرابورس به هیچ وجه فراهم نیست.

2 - 670

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9859

به "خصوصی سازی با این شرایط؟ حالا حالاها بعید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خصوصی سازی با این شرایط؟ حالا حالاها بعید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید