خبرنگاران رود تجن در شرق خراسان رضوی نیازمند لایروبی است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مشهد- خبرنگاران- فرماندار سرخس گفت: به دلیل وجود رسوب در رودخانه تجن در شرق خراسان رضوی این رود در بارندگی های زیاد مستعد طغیان بوده لذا نیازمند لایروبی است.

خبرنگاران رود تجن در شرق خراسان رضوی نیازمند لایروبی است

محمدرضا رجبی مقدم روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: سال ها خشکسالی و رشد گیاهان و بویژه درختچه های گز در این رودخانه موجب رسوب گذاری شده و هنگام بارندگی های شدید این رودخانه پر آب شده و طغیان می نماید بطوریکه طی بارندگی های اخیر خساراتی به روستاهای منطقه وارد نموده است.

وی ادامه داد: بارش های بهاری اخیر موجب پر آب شدن کشف رود شد که این رودخانه نیز در ادامه به هریرود می پیوندد و رودخانه تجن را تشکیل می دهد.

وی گفت: به علت بارندگی های اخیر و لایروبی نشدن رود تجن، این رودخانه مرزی هفته گذشته طغیان کرد اما با توجه به آمادگی عوامل امدادی و عمرانی این طغیان خسارتی در برنداشت.

فرماندار سرخس اضافه کرد: دستکم 20 روستا در محدوده غربی این رود مرزی داخل خاک ایران قرار دارند که فعالیت عمده آنها کشاورزی و دامداری است و تحت تاثیر طغیان های فصلی رود تجن به طول حدود 80 کیلومتر قرار دارند.

19 فروردین ماه افزایش بارندگی موجب افزایش آب رود تجن و وارد شدن آب به کانال های کشاورزی در نزدیک شهر سرخس شد که در ادامه با سرریز شدن این کانال ها خیابان های این شهر نیز دچار آبگرفتگی گشت. علاوه بر آن بعضی روستاها و راه های مرزی و روستایی این شهرستان در اثر بارش های بهاری آسیب دید.

رود 290 کیلومتری کشف رود که از کوه های هزارمسجد و بینالود سرچشمه می گیرد، از غرب به شرق جریان دارد و پس از ادامه جهت در محل پل خاتون به رودخانه هریرود می پیوندد و از آنجا به بعد رود تجن نام گرفته و به سوی ترکمنستان ادامه می یابد و در ریگزارهای کشور همسایه محو می گردد.

مرکز شهرستان 98 هزار نفری سرخس در 185 کیلومتری شرق مشهد واقع است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29980

به "خبرنگاران رود تجن در شرق خراسان رضوی نیازمند لایروبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رود تجن در شرق خراسان رضوی نیازمند لایروبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید