خبرنگاران فراوری فرآورده های نسوز نیروگاهی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی پیروز به فراوری فرآورده های نسوز با استفاده از فناوری نانو با ظرفیت 50 هزار قطعه در سال شد.

خبرنگاران فراوری فرآورده های نسوز نیروگاهی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، محمد حسین زاده یزدی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص این محصولات گفت: ما با اتکا به گزارش های فنی منتشرشده و توسعه محصولات مشابه در شرکت زیمنس، پیروز به فراوری آجرهای دیرگداز برای توربین های گازی نیروگاه های کشور با یاری فناوری نانو و به روش فوق تبرید شدیم. فراوری این محصول تنها در انحصار دو شرکت زیمنس آلمان و جنرال موتورز آمریکا است که ما توانستیم سرامیک های محفظه احتراق توربین گازی را برای اولین بار در کشور فراوری کنیم.

وی ادامه داد: همچنین رینگ و بلوک کوره های قوس الکتریکی، ول بلوک مذاب و ول بلوک فورس پلاک برای صنعت فولاد که در پاتیل استفاده می گردد، اسپلیت رینگ و ول بلوک های بخش تاندیش محصولات دیگر دانش بنیان شرکت ما هستند.

حسین زاده بر بومی سازی محصولات استراتژیک نیروگاهی تاکید نمود و گفت: ما توانستیم محصولات جدیدی مانند قطعات صنایع نیروگاهی، راهگاه خروجی مذاب در صنایع فولادسازی و مس را که در بازار داخل قابل فراوری نبودند را فراوری کنیم. دانش فنی فراوری محصولات شرکت ما با روش فناوری نانو و به روش فوق سرمایش فراوری می شوند. در این روش سیمان حذف شده و به همین دلیل، خوردگی شیمیایی به شدت کاهش یافته و در نتیجه آن، طول عمر محصول و شوک پذیری آن افزایش می یابد.

وی درباره ظرفیت فراوری و برنامه های آینده این شرکت نیز گفت: در حال حاضر ظرفیت فراوری ما 50 هزار قطعه در سال است و در نظر داریم تا با خرید زمین و اجرای طرح توسعه ای ظرفیت فراوری را تا 4 برابر ارتقا دهیم. با توجه به اینکه بیشتر در زمینه سرامیک های محفظه احتراق توربین های گازی فعالیت می کردیم توانستیم سهم بازار کمی را تصاحب کنیم اما با ورود به صنایع فولاد از دو سال گذشته به دلیل کیفیت بالای محصولات و قیمت مناسب توانستیم صندلی خوبی در بین مصرف کنندگان ایجاد کنیم.

حسین زاده در خصوص مزایای این محصول نسبت به دو نمونه خارجی اظهار داشت: ما تنها فراوری کننده ایرانی این محصول با استفاده از فناوری نانو هستیم، بنابراین دسترسی آسان و ارزان تر به این محصولات نسبت به نمونه های خارجی و کیفیت بالای محصول با اتکا به فناوری نانو و طول عمر بیشتر نسبت به نمونه های داخلی جزو مزیت رقابتی ما محسوب می گردد، در بازار شرکت های فولادی داخلی، کیفیت بالاتری نسبت به رقبای خود ارائه داده ایم، از طرفی سخت تر شدن واردات در سال های اخیر توانایی ما را در رقابت با رقبای خارجی افزایش داده است.

وی در خصوص استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز یادآور شد: برای فراوری و نیز پرداخت هزینه های جاری مبلغ 500 میلیون تومان تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کردیم و برای طرح توسعه ای شرکت نیز تقاضای تسهیلات 20 میلیارد تومانی خود را ارائه نموده ایم.

حسین زاده در خصوص برنامه های صادراتی شرکت نیز شرح داد و گفت: تا به امروز در هیچ نمایشگاه خارجی شرکت نکردیم و با توجه به احتیاج بالای شرکت های دولتی مانند مپنا و شرکت های نیروگاهی، تامین احتیاج داخل در اولویت ما قرار گرفته است؛ با این وجود مطالعاتی در خصوص میزان تقاضای بازارهای صادراتی انجام دادیم و متوجه شدیم که کشورهای منطقه نسبت به خرید این محصول به دلیل مزیت های رقابتی ذکر شده علاقه مند هستند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57216

به "خبرنگاران فراوری فرآورده های نسوز نیروگاهی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری فرآورده های نسوز نیروگاهی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید