خبرنگاران بیانیه دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره درباره مبارزه با کرونا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران - خبرنگاران - دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره طی بیانیه ای درباره مبارزه با ویروس کرونا در ایران و جهان گفت: کرونا تهدید جهانی است و ضرورت دارد علیه آن نیز اقدام جهانی صورت بگیرد.

خبرنگاران بیانیه دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره درباره مبارزه با کرونا

به گزارش امروز (چهارشنبه) دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره، فرایند صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در جهان ادامه دارد. هر روز آمارهای جدید و نگران کننده ای از مبتلایان به کرونا و یا تلفات ناشی از آن در کشورهای مختلف جهان منتشر می شود و جمهوری اسلامی ایران نیز در این روزها، بطور همزمان هم تحت هجوم بی امان ویروس کرونا بوده و هم تحت هجوم بی امان تبلیغی برخی طرفها که بیرحمانه بدنبال مشوه کردن چهره ایران بوده اند، کشوری که 40 سال است تحت محاصره ظالمانه آمریکا قرار گرفته است، اما اکنون مرور زمان ثابت کرده که ایران در شفافیت و اطلاع رسانی صادقانه عمل کرده و در مبارزه علیه کرونا نیز، از بسیاری از کشورهای مدعی جلوتر است.

تحریم های ظالمانه و یکجانبه، یک عمل ضدبشری و مانع تلاش های همه جانبه ایران در شکست دادن کرونا است. همانگونه که دکتر روحانی رئیس جمهور ایران گفته است، کرونا یک معضل جهانی است و مبارزه با آن نیز نیازمند اقدام جهانی است. دکتر ظریف وزیر خارجه ایران نیز گفته است، کرونا یک معضل جهانی است، یا همه با هم در نبرد با آن پیروز می شویم و یا همه با هم شکست می خوریم.

ایران از کادر پزشکی و پرستاری بسیار خوب و توانمندی برخوردار است که بطور مستمر در حال تلاش برای کنترل ویروس کرونا و نجات جان شهفرایندان ایرانی هستند. با اینحال جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریم های ظالمانه و یکجانبه، با موانع جدی برای تأمین تجهیزات و خدمات فوری برای مدیریت بحران، روبرو است. تروریسم اقتصادی و تحریم های یکجانبه در حال تضعیف تلاشهای دولت و ملت ایران است.

تحریم فروش نفت و ممانعت از نقل و انتقال بانکی، امکان خرید تجهیزات و داروها را با مسائل بسیار روبرو کرده است. تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، مغایر با قطعنامه های 2231 و قرار موقت 3 اکتبر 2018 دیوان بین المللی دادگستری می باشد. در سایه بحران کرونا، اینگونه تحریم ها، عملا یک تنبیه جمعی علیه تمام مردم ایران است و مانع موفقیت تلاش های سخت ایران برای حفاظت از شهفرایندان و نجات جان بیماران می شود.

ملت ایران در یک جنگ نابرابر قرار گرفته است. جهان می بایست نسبت به برداشته شدن تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران، مسئولیت خود را انجام دهد. این یک وظیفه انسانی است. ویروس ها مرز نمی شناسند و لازم است همه نیروهای بهداشتی در سراسر جهان در برابر آن تجهیز شوند. تحریم های غیرقانونی، همانند ویروس کرونا، یک تهدید جهانی است. امروز گفتن نه به تحریم های یکجانبه علیه ایران، یک مسئولیت جهانی و یک اقدام انساندوستانه است./

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25740

به "خبرنگاران بیانیه دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره درباره مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیانیه دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره درباره مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید