حراج اسکلت دایناسور در سایت ای بی!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، ماه گذشته فسیل یک بچه دایناسور در وب سایت خرید و فروش آنلاین ای بی به قیمت 2.9 میلیون دلار عرضه شد. این در حالی است که احتمالاً از این فسیل فقط یک نمونه در دنیا وجود دارد.

حراج اسکلت دایناسور در سایت ای بی!

در شرح این تبلیغ فروش آمده است: تنها بچه T-Rex دنیا! ارتفاع بدن آن 1500 فوت و جمجمه آن 21 اینچ است. این بچه دایناسور یک گوشتخوار بسیار خطرناک بوده است. فرصتی نادر برای تماشای یک بچه تی رکس....

این اسکلت که تخمین زده می گردد 68 میلیون ساله باشد، نخستین بار در سال 2013 میلادی در یک زمین خصوصی کشف شد. در نتیجه اسکلت به مالک زمین و کاشف آن یعنی آلن دتریش تعلق گرفت. در سال 2017 میلادی دتریش این فسیل را به موزه تاریخ طبیعی دانشگاه کانزاس قرض داد. هنگامی که آگهی فروش آن در ای بی منتشر شد، این اسکلت همچنان در موزه مذکور در معرض نمایش بود.

به همین دلیل بنیاد دیرین شناسی مهره داران (SVP) از دتریش انتقاد نموده است زیرا یک نمونه فسیل مهم را از دسترس دانشمندان خارج می نماید. از سوی دیگر پیکان انتقاد این بنیاد به سمت دانشگاه کانزاس گرفته شده که با نمایش فسیل به افزایش قیمت آن یاری نموده است.

دانشگاه کانزاس اعلام نموده از تصمیم دتریش برای حراج اسکلت مطلع نبوده است. لئونارد کریشتالکا رئیس دانشگاه نیز اعلام نموده پس از تصمیم دتریش، اسکلت را به او بازگردانده است.

تا به امروز هیچ کس نسبت به خرید این فسیل با برچسب قیمت 2.9 میلیون دلاری اظهار تمایل ننموده است.

جالب آنکه دتریش در آگهی خود اعلام نموده است فسیل را پس از فروش پس نمی گیرد!

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6581

به "حراج اسکلت دایناسور در سایت ای بی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج اسکلت دایناسور در سایت ای بی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید