فراوری پودر خالص رویال ژل با یاری نانو فناوری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با استفاده از فناوری نانو موفق به فراوری پودر 100 درصد خالص بره موم برای شرکت های داروسازی و بهداشتی و آرایشی شد.

فراوری پودر خالص رویال ژل با یاری نانو فناوری

حمید خسروی، مجری طرح در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه بره موم (رویال ژل) ماده ای شبیه موم و از فراوریات زنبور عسل است، گفت: این ماده در طبیعت حالت خمیری و صمغ دارد و به دلیل ویژگی هایی که دارد، کمتر شرکتی توانسته است این ماده را به پودر تبدیل کند.

وی با بیان این که در صورتی که این ماده آسیاب گردد، مجددا به صورت صمغ در می آید، ادامه داد: پودر بره موم به عنوان یکی از مواد موثره شرکت های داروسازی و آرایشی و بهداشتی است.

خسروی افزود: بر این اساس ما در مطالعات خود با استفاده از فناوری نانو موفق به فراوری پودر بره موم 100 درصد خالص شدیم.

مجری طرح با تاکید بر اینکه در فرآیند فراوری پودر خالص بره موم از دستگاه ها و روش های مبتنی بر فناوری نانو استفاده شد، خاطر نشان کرد: در این روش برای فراوری پودر بره موم از هیچ ماده افزودنی و یا شیمیایی استفاده نشده است.

این محقق فراوری کپسول بره موم و گرده را از دیگر دستاوردهای تحقیقاتی این شرکت نام برد و ادامه داد: این کپسول به منظور تقویت سیستم ایمنی و دستگاه گوارش و همچنین مکمل درمان سرطان قابل تجویز است

وی با بیان اینکه بسیاری مصرف بره موم به صورت خام را برای درمان بیماری ها تجویز می نمایند، یادآور شد: این در حالی است که 90 درصد ماده موثره بره موم خام جذب بدن نمی گردد و برای برطرف این مشکل احتیاج است تا با استفاده از روش هایی پیوندهای مولکولی آن شکسته گردد تا مواد موثره آن راحت تر جذب بدن گردد.

خسروی با بیان اینکه ترکیب بره موم با گرده و فراوری آن به صورت کپسول این چالش را مرتفع نموده است.

به گفته وی، بره موم سیستم ایمنی و گرده سیستم گردش خون و قلب و عروق را تقویت می نماید.

وی همچنین از فراوری محلول بره موم برای درمان بیماری های دهان و لثه اطلاع داد و افزود: علاوه بر آن محلول هیدروالکلی بره موم را در اتانول 70 درصد حل کردیم. محلول فراوریشده به عنوان ماده اولیه در شرکت های دارویی و بهداشتی استفاده می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2744

به "فراوری پودر خالص رویال ژل با یاری نانو فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پودر خالص رویال ژل با یاری نانو فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید