تلاشمان این است رسانه ملی صدای راستین مردم ایران باشد ، 150 شبکه فعال داریم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون امور استان های صدا و سیما گفت: تمام کوشش در سازمان صدا و سیما بر این است که برنامه های رسانه ملی بتواند صدای راستین مردم ایران باشد.

تلاشمان این است رسانه ملی صدای راستین مردم ایران باشد ، 150 شبکه فعال داریم

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و هنری خبرنگاران منطقه کرمانشاه، علی دارابی در آئین افتتاح دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی تلویزیونی که (18 تیر) با حضور صدها هنرمند از سراسر کشور در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار گردید، با اشاره به فعالیت 150 شبکه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر صدا و سیما به 35 زبان برنامه فراوری و پخش می نماید.

وی اضافه نمود: از مجموع شبکه های یاد شده 80 شبکه رادیویی و تلویزیونی استانی داریم که هر یک از این شبکه ها در خدمت فرهنگ و هنر و توسعه پایدار استان خود هستند.

دارابی در ادامه به تشریح وظایف و اولویت های 10 گانه تعریف شده شبکه های استانی پرداخت و اضافه نمود: شبکه های استانی باید زبان مردم خود باشند و به عنوان چشم بینا و گوش شنوای مردم خود انجام وظیفه نمایند.

وی اضافه نمود: اولویت دیگر این شبکه ها این است که باید حامی و همراه مسئولان در انعکاس خدمات آنها بوده و به عنوان مشاورانی امین و منتقدانی ناصح در برطرف مسائل در کنار مسئولان باشند.

دارابی توضیح داد: اولویت دیگر این شبکه ها نیز این است که همیشه پیوست فرهنگی مبتنی بر توسعه پایدار را در هر استان اجرایی نمایند.

این مسئول کوشش برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان ها را یکی دیگر از اولویت های کاری شبکه های استانی مطرح نمود و اضافه نمود: مسئولان این شبکه ها باید کوشش نمایند تا زمینه جذب گردشگر و سرمایه گذار دراستان خود را فراهم نمایند.

دارابی ایجاد وحدت را نیز اولویت مهم دیگر این شبکه ها مطرح نمود واضافه نمود: رسانه های محلی باید زبان، لهجه، گویش، مذهب و آداب و رسوم هر منطقه را در زمینه ایجاد اتحاد و فرهنگ ملی به خدمت بگیرند و وحدت منطقه را بیش از پیش تقویت نمایند.

معاون امور استان های صدا و سیما از بستر سازی برای کشف استعدادهای جوانان در عرصه های فرهنگی و هنری به عنوان اولویت کاری دیگر رسانه های استانی یاد کرد و اضافه نمود: شبکه های استانی باید بستر رقابت سالم برای فراوری آثار فاخر در استان خود را فراهم نمایند.

دارابی عدالت رسانه ای را نیز اولویت دیگر رسانه های استانی مطرح نمود و اضافه نمود: این شبکه ها باید خدمات خود را در اختیار مخاطبان بومی قرار دهند.

این مسئول همدلی و همراهی شبکه های استانی در شادی و غم های مردم را اولویت مهم دیگر این شبکه ها مطرح نمود واضافه نمود: شبکه های استانی باید همیشه همراه و در کنار مردم باشند و در خط مقدم جبهه جنگ نرم قرار بگیرند.

وی اضافه نمود: میزان رضایت مخاطبان از برنامه های استانی برای ما اهمیت ویژه ای دارد، چرا که رضایت مخاطب اصلی ترین سرمایه رسانه برای فراوریات پویا است.

دارابی از اطلاع رسانی و کوشش برای ارتقا سواد رسانه ای به عنوان دیگر اولویت کاری شبکه های استانی یاد کرد واضافه نمود: در نهایت نیز اولویت مهم این شبکه ها باید این باشد که آئینه تمام نمای ایران اسلامی باشند.

وی تاکید نمود: تمام کوشش ما این است که بتوانیم به نحو شایسته صدای راستین مردم باشیم و به عنوان نماینده شایسته ای برای انقلاب اسلامی معرفی شویم.

دارابی در ادامه با اشاره به وقوع بحران های سیل و زلزله در استان کرمانشاه گفت: این استان بحران های زیادی پشت سر گذاشته، اما به کمک خداوند و همت مردم و مسئولین امروز شاهد چهره شاد و متبسم این استان هستیم.

وی اضافه نمود: برای اینکه ما هم بتوانیم سهمی هرچند کوچک در کاهش آلام این مردم داشته باشیم تصمیم بر این گرفته شد که دومین دوره جشنواره ملی پویانمایی در این استان برگزار گردد تا بتوانیم به وسیله برپایی این جشنواره روزهای شادی را برای مردم این استان رقم بزنیم.

دارابی توضیح داد: علاوه بر این برپایی این جشنواره فرصتی است تا بتوانیم استان و ظرفیت های آن را هرچه بیشتر و بهتر به مردم کشور معرفی کنیم.

این مسئول از پویانمایی و برنامه های عروسکی به عنوان تلفیقی از دو حوزه صنعت و هنر یاد کرد و اضافه نمود: این دو بازار گسترده ای برای اشتغالزایی محسوب شده و عرصه بزرگی برای انجام کارهای فرهنگی هستند.

دارابی با بیان اینکه مخاطبان پویانمایی همه رده های سنی را در بر می گیرد گفت: پویانمایی عملاً یک ساختار جریان ساز است که بخش عمده ای از حافظه تاریخی جوامع را تشکیل می دهد و باید تمرکز ویژه ای بر روی این هنر داشته باشیم.

وی اضافه نمود: این جشنواره در کنار تمام فرصت هایی که ایجاد می نماید کارگاهی برای آموزش و انتقال تجربه محسوب می گردد و قطعاً هم افزایی ها، رونق بازار این هنر را در کشور رقم می زند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9698

به "تلاشمان این است رسانه ملی صدای راستین مردم ایران باشد ، 150 شبکه فعال داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاشمان این است رسانه ملی صدای راستین مردم ایران باشد ، 150 شبکه فعال داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید