تخصیص بودجه مهم ترین چالش حوزه شعر و ادبیات است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، مهدی قزلی شامگاه پنج شنبه در حاشیه همایش درآمدی بر دوسالانه غزل منزوی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از نیازهای ضروری حوزه ادبیات در برهه کنونی این است که بتوانیم ادبیات را نیز همانند عرصه های دیگری چون سینما و موسیقی پررنگ ببینیم، اضافه نمود: متاسفانه آنچه که امروز بیش از هر چیز دیگری حوزه ادبیات را دغدغه مند نموده، بحث تخصیص بودجه است.

تخصیص بودجه مهم ترین چالش حوزه شعر و ادبیات است

وی با اشاره به اینکه وضعیت بودجه در امسال برای حوزه ادبیات وضعیت مطلوبی به شمار نمی رود و این حاکی از آن است که در این زمینه هنوز به جمع بندی های لازم دست نیافته ایم، توضیح داد: همه کوشش ما این است که عرصه ادبیات را همانند سایر بخش ها همچون سینما و موسیقی پررنگ ببینیم، به همین خاطر امید زیادی به حل مسائل بودجه ای حوزه ادبیات داریم و به نظر می رسد این مهم تا سرانجام سال محقق شود.

قزلی با یادآوری اینکه یکی از اولویت های حوزه ادبیات در سال آینده، اهتمام به انجمن های ادبی بوده و امید زیادی به توسعه فعالیت ها در این زمینه داریم، ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد برگزاری دوسالانه ملی ماه بلند غزل در زنجان هستیم که میخواهد به فرم غزل آن طور که باید بپردازد و امیدواریم بتوانیم شاهد پرداخت به موضوع مهمی در حوزه ادبیات به نام غزلیات زنده یاد حسین منزوی باشیم.

مدیرعامل بنیاد شعر، ادبیات و داستان با تاکید بر اینکه اعتقاد پایدار به این مهم داریم که حوزه ادبیات باید در نگاه مسئولان، رسانه ها و ... آن طور که شایسته این عرصه است، قدر و قیمت خود را پیدا کند، اظهار کرد: برگزاری دوسالانه ملی ماه بلند غزل، یکی از گام های بلند در راستای پررنگ تر دیده شدن حوزه ادبیات در قالب غزل است و زنجان در این زمینه عملکرد موفقی داشت و توانست علاقه مندان زیادی را جذب این برنامه کند.

قزلی با بیان اینکه رسانه ها می توانند به همان اندازه که به مقوله هایی که در عرصه سینما اتفاق می افتد، در حوزه ادبیات نیز به آن بها دهند، این حرکت ارزشمند خواهد بود، اعلام کرد: بخش اعظمی از گذشته و هویت ما به ادبیات بازمی شود، به همین خاطر و با توجه به حساسیت موجود، این عرصه باید جدی تر از سایر بخش ها دنبال شود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4562

به "تخصیص بودجه مهم ترین چالش حوزه شعر و ادبیات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص بودجه مهم ترین چالش حوزه شعر و ادبیات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید